Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

De 4 store, som ikke ble så store...


Jonathan

Anbefalte innlegg

Testament ble vel rimelig store innenfor musikkens kretser. Kanskje ikke for folk i gata, men du må lete lenge etter en oppegående musiker som ble født på 80-tallet som ikke har hørt om dem.

Du har rett. Men jeg føler at lyden på Testaments tidligste skiver gjorde sitt til at de ikke kom så langt frem i rampelyset som mange av de andre thrashbandene gjorde. Jeg synes musikken til Testament er bedre enn både Metallica, Exodus og Anthrax, selv om jeg også er veldig glad i de bandene.

I tillegg synes jeg Skolnick og Billy er blandt de beste i sine klasser fra denne perioden.

Og er veldig enig med trådstarter i at Annihilator og Testament fortjener så mye mer enn de har fått av oppmerkesomhet. Exodus til dels også. Forbidden har jeg ikke noe forhold til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testament tar loddrett av! Synes de har utviklet seg i en langt mere positiv retning enn f.eks. metallica også (skal vel forsåvidt mye til for å få kjipere utvikling enn hva metallica har klart, men meg om det). Synd at de gamle låtene lider av litt kjip produksjon, jeg synes derfor det er tøft at de har kommet med gamle låter i ny forpakning. Over the wall, new world order og trial by fire er jo utrolig geniale, fengende, heftige og imponerende låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Metallica aldri gått ut og sagt de var et thrash band heller. Faktisk det motsatte. Så når Ulrich sa at de ikke er thrash og ikke vil bli forbundet med thrash og få thrash merkelapp på seg allerede i 1986, så er det festlig at folk sitter 20 år etter og maser om hvordan de stakk thrash fansen i ryggen og bør gi ut ei ny thrash skive snart. Jeg har igrunn aldri synes at Metallica er noe særlig thrash band heller. Elementer har de, men lell. Synes ikke de kan sammenlignes direkte med hverken Slayer, noen av dine fire eller noen andre reine thrashband/semi thrashband som jeg har hørt.

Nok om det. Synes faktisk noen av låtene til gode gamle Witchhammer fra Sarpsborg var god thrash også. Artch fra samme by og tid hadde også litt god thrash i musikken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Metallica aldri gått ut og sagt de var et thrash band heller. Faktisk det motsatte. Så når Ulrich sa at de ikke er thrash og ikke vil bli forbundet med thrash og få thrash merkelapp på seg allerede i 1986, så er det festlig at folk sitter 20 år etter og maser om hvordan de stakk thrash fansen i ryggen og bør gi ut ei ny thrash skive snart. Jeg har igrunn aldri synes at Metallica er noe særlig thrash band heller. Elementer har de, men lell. Synes ikke de kan sammenlignes direkte med hverken Slayer, noen av dine fire eller noen andre reine thrashband/semi thrashband som jeg har hørt.

Nok om det. Synes faktisk noen av låtene til gode gamle Witchhammer fra Sarpsborg var god thrash også. Artch fra samme by og tid hadde også litt god thrash i musikken sin.

Hvis Metallica ikke var thrash på 80-tallet... da er vel thrash plutselig veldig vanskelig å definere. Metallica var minst like mye thrash som de andre nevnte her, + Megadeth, Anthrax osv.

Ingen av disse bandene ligner så veldig på hverandre, det er f.esk vedlig få likheter mellom Anthrax og Slayer, men bege bandene vil jeg karakterisere som thrash metal i sine gode gamle dager.

Metallica stakk nok en kniv i ryggen på noen, da de begynte å gi ut dritmusikk, thrash eller ikke, musikken de har servert oss utover 90-tallet har vært en laber affære.

Til dels enig med Lord Nelson angående Witchhammer, men synes de var morsomme live, men langt ifra et band av kvalitet som f.eks Manifest hadde den kvelden. Men de var mere interessante enn Chton, som er et møkkadårlig deathmetal band fra Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.