Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommer


Lefsa

Anbefalte innlegg

To trenger to ting: et sequencer-program og en tromme-plugin.

Til sequencer vil jeg anbefale Cubase SX.

Til trommer vil jeg anbefale "Drumkit from hell". Uovertruffen kvalitet, men 36 gb stort. Her må du programmere tromme for tromme.

Ellers så er "Groove agent" et godt alternativ. Her kan du enkelt bygge opp et rytmespor, for deretter gå inn å redigere det og tilpasse det til låta di.

Dette er programmer som koster litt. Den aller, aller billigste måten å skaffe det på har jeg ikke lov til å nevne på et offentlig forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubase SX er vel og bra, men er jo totalt overkill hvis behovet er å lage noen trommespor.

Cubase SE er forholdsvis billig og kurant, men hvis du vil ha et billig men bra sequencer program så kan du kjøpe Samplitude SE via nettet for €49.

Kjøper du en Mac Mini så følger det med GarageBand3, koster tilogmed mindre enn Cubase SX.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drumkit From Hell 2 kan du kjøre med Cubase, Sonar, Logic, Protools...you name it.

Og, med mindre du har en superPC type emulasjon av sykluser på jorda eller i universet kan du bare drite i å kjøre DKFH2, det trekker noe helt avsindig med prosesser, jeg har 1gb minne og 2,67ghz prosessor og PC'en min henger seg lenge før den er ferdig lasta.

Drumkit From Hell Supreme som Per Otto nevner er jo et bra alternativ, neppe rimelig og ekstremt stort. Selv bruker jeg Drumcore som tar ca. 10gb, det er også et evldig bra program som er veldig greit fordi man kan kombinere programmering og eksisterende loops veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnome : kjører ganske bra om du kjører det direct from disk. Om du laster alt til rammen først så er det ikke så rart alt krasjer. 1gb med minne er ganske lite i studio sammenheng.

Jeg har miksa over 30 stereospor med 512mb, så ikke kom her og si at man skal tåle at en PC krasjer pga. en VST-synth når man har 1gb ;)

Det at Drumkit From Hell 2 er ubrukelig i enhver hjemmestudiosituasjon er et velkjent faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye det koster da?

Noen tusenlapper, jeg bor forresten i Oslo-området...

Ikke så veldig glad i å betale for det :P Hvorfor skal jeg vite at du bor der?

Vell.. du kan jo prøve og kjøre Steinberg the grand 2 f.eks med 1gb ram først.. spille med sustain pedal og hele pakken.. så prøver du med 2gb eller mer etterpå. Forskjell ?

Det funket jo med 1 gb så det funker sikkert enda bedre med 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.