Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

marshall


Angus

Anbefalte innlegg

Jeg slettet det første innlegget mitt, misforstod innlegget etter alle kommentarene.

Det billigste er å kjøpe brukt, jeg skaffet meg 2 half-stacks for 9000 hver i topp stand på en uke.

Ellers kan du ta turen innom ebay, og hvis du er redd for brukthandel så vet jeg at noen musikksjapper selger/gjenselger brukte amper. det står i allefall, eller stod noen på Hagstrøm i Bergen, tipper det er flere steder i landet.

Nyforsterker, så tipper jeg ikke alle kan krangle med sound1 sine priser, men du kan jo forhandle med din lokale sjappe om lavere priser, det fungerer de fleste steder.

Si at du er fattig student eller noe i den duren, og at f.eks sound1 selger det for 2000 mindre og prøv å sikt på kanskje 1200 i avslag. Grei deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her er nok at til spilling hjemme er det helt meningsløst å kjøpe en 100 watt! Spesielt hvis du skal ha rørforsterker, som låter bedre ved høyt volum.

Men hvis du absolutt skal ha Marshall, så har de mange forskjellige serier. Av nye forsterkere er det MG-serien som er den billigste. Den får du vel fra 10 watt til 100 watt, og som combo og stack. Og koster fra 1000,- til 9000,-. Jeg personlig, som mange andre, synes MG-serien låter drit.

Neste hakk opp er AVT-serien. Skal ha bedre lyd enn MG-serien, men har ikke prøvd den selv.

På toppen av nye Marshall-forsterkere har du JCM 2000-serien. Disse er rørforsterkere, og koster en del mer, men har til gjengjeld mye bedre lyd enn de andre. Koster fra 8000,- og oppover hos sound1.

Men generelt får du mer for pengene ved å velge andre merker, enn å kjøpe en ny Marshall. Laney har blitt nevnt en del ganger her på forumet, og sies å gjøre Marshall-lyd bedre enn nyere Marshall-forsterkere. Marshalls storhetstid var vel med Plexi og JCM 800, og hvis jeg skulle ha kjøpt en Marshall i dag, ville jeg prøvd å se etter en brukt JCM 800.

Se litt på www.sound1.no, www.kickmusic.no, www.riff.no, og se etter brukte forsterkere på www.musikkweb.no og på markedsplassen på forumet her.

Ellers kan du prøve å se litt rundt på forumet etter hva som har blitt anbefalt til spilling hjemme. Roland Cube 30 og Vox AD30 er forsterkere som ofte blir anbefalt. Dette er moduleringsforsterkere, og prøver å etterligne mange klassiske forsterkere. Til hjemmebruk vil du nok bli mest fornøyd med noe sånt.

Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 W? Gutteromsspilling, eller konsertbruk?

Gutte roms spilling 100 watt!!!!!! <_<

Som painkiller skriver over her, 100 W til hjemmet er det glade vanvidd. Men det kan også være du ikke trenger 100 W til konsertbruk heller. Mange som klarer seg med langt mindre. Nøyaktig hva skal du ha forsterkeren til, hvor store gigs spiller du på, har du fobi mot oppmikking, osv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.