Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effekter


ansi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestillte en jh1-wah som aldri kom frem, og nå vurderer jeg å bestille fra 50-50 isteden,

Har tenkt å kjøpe en wha pedal og en multifx pedal fra sound1, (som jeg vet leverer)

Valget står mellom dunlop Crybaby GCB-95 og Vox V847 wah pedalene, og en Zoom GFX1 multifx eller en korg 3G multifx.

Har hørt at v847 ikke er noe særlig bra utenom viss man modder den, stemmer dette?

Har dere noe syn på hvilke pedaler som er best av disse? :huh:

Hvilke av de 2multifx`ene tror dere egner seg best til live, tåler mest, har best lyd?

Endret av ansi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at v847 ikke er noe særlig bra utenom viss man modder den, stemmer dette?

Har dere noe syn på hvilke pedaler som er best av disse? :huh:

Broren til barnebarnet til onkelen til bestekompisen til nevøen til dama til trommisen i bandet til søsteren min sier at Vox-wahen ikke er noe bra uten mods, esse. Så da må den jo moddes.

Hvorvidt den er bra avhenger av hva slags lyd du er på jakt etter og hva slags utstyr du har. Det kan fint være at Vox-wahen er perfekt match for deg, mens en Crybaby blir for lys. Du finner ikke svaret på det uten å teste, og ihvertfall ikke uten å gi oss noen pekepinn på hva slags lyd du vil ha og hva du har fra før.

Multieffektboksene har jeg ikke noe å si om, da jeg ikke har testet eller hørt noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg bestillte en jh1-wah som aldri kom frem, og nå vurderer jeg å bestille fra 50-50 isteden,

Har tenkt å kjøpe en wha pedal og en multifx pedal fra sound1, (som jeg vet leverer)

Valget står mellom dunlop Crybaby GCB-95 og Vox V847 wah pedalene, og en Zoom GFX1 multifx eller en korg 3G multifx.

Har hørt at v847 ikke er noe særlig bra utenom viss man modder den, stemmer dette?

Har dere noe syn på hvilke pedaler som er best av disse? :huh:

Hvilke av de 2multifx`ene tror dere egner seg best til live, tåler mest, har best lyd?

Det kommer alt ann på hva gitar, fortsterker etc du har. Noen ganger så duger ikke pedalen uten at du modder den, mens andre ganger så er den perfekt rett ut av esken. Du må rett og slett teste selv hva du liker. Både Cry Baby og VOX V847 er standar pedaler tonn av gitarister bruker, men det som teller mest er om den funker for din lyd. Prøv først pedalen og se. Hvis den ikke gjør det du så etter så selg den og skjekk enn annen. For alt du vet så er det en Morley Power Wha som er det rette for deg. Slik er det for meg. Har brukt Morley Pro Series 1 Wha/Volume siden begynnelsen av 90-tallet og kunne ikke tenkt meg en wha med potmeter selv om alle sier at den lyder bedre. ta og å skjekk ut McCoy sine wah-pedaler. Disse er mer basert på de gamle klassiske wah-pedalene fra 60-tallet. Koster litt, men all kvalitet koster peng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva multieffekter angår vil jeg anbefale deg å investere i en Boss GT - 8.

Har nettopp kjøpt meg en som jeg bruker på små livejobber(deilig å ikke måtte drasse på så mye pedaler), og den er bare helt svinbra! Teknologien har kommet langt sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.