Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

synge 2 stemt


pacific_leon

Anbefalte innlegg

Greia er bare å synge akkordtoner, verre er det ikke. Den enkleste måten til å begynne med er nok terskoplinger, dvs. å synge linjer i parallelle terser (da gjerne med annenstemmen øverst).

Noen som vet hva å synge tostemt heter på engelsk?

'Harmonizing', 'singing harmonies', etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som synes det er vanskelig og vil lære det kan jeg anbefale og starte å synge i et kor.

Der synger de 4 stemt, som regel. Om det er SATB korsats. (altså Soprat, Alt, Tenor, Bass)

Endret av eXX0n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 years later...

Siden jeg fant denne tråden så skriver jeg heller her selv om tråden er gammel fremfor å starte en ny tråd. 

Ønsker å lære syne flerstemt, spiller i band men vi er jo glade amatører og kan ikke nok teori til å få til å lage flerstemte versjoner av låter. Er det noen som vet om det finnes noen apper som kan brukes til å øve på flerstemt? Jeg vet ikke engang hva flerstemt er på engelsk, google translate vet heller ikke....

Er det noen software til pc eller app som kan brukes til å lære å syne flerstemt?

 

Ser det blir nevnt ters og septim. Er det noen som kan forklare ters på en måte som også vanlige folk skjønner? 

Om du har en låt som går i tre akkorder. I-IV-V. Hva blir tersen til I-IV-V? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet. Synes du skal starte en ny tråd heller enn å dra fram denne fra 2006. Du kan enkelt kopiere det du har skrevet i posten og starte en ny tråd. Lykke til, stenger denne.

Håper dette ikke tar motet fra deg, men de som deltar i tråden før deg, er nok ikke aktive brukere lenger, så det er mye lurere å starte en ny tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.