Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdens verste band?


Anbefalte innlegg

Limp Bizkit, Linkin Park og alt som er nu-metal, boy(gay)bands, Radiohead, Burzum, Crazy Town osv

kom på en ting.. litt rart at boybands blir kalt gaybands.. hehe. De synger jo bare om jenter, og de får jo tusenvis av jentefans.. mens det vel er overvekt av menn i andre sjangre.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sånn som John and Theresa-duet?:)
Den er jo bare helt grusom! Theresa synger nydelig, men Petrucci klarer jo ikke å holde fingrene i ro. Verste "låta" på hele live-plata, i mine øyne.

å du klarer og holde fingrene i ro...synes ikke akkurat den mastrubate sangen din viste det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å du klarer og holde fingrene i ro...synes ikke akkurat den mastrubate sangen din viste det...

"Masturbate" var ment som en shred-parodi, derav navnet.(Skjønner ikke hvorfor så mange tror det var ei seriøs låt... :?)

Poenget er, at hvis ikke låten krever shred, så bør den heller ikke ha det. Mange såkalte shreddere klarer rett og slett ikke å spille sakte, og det blir fort kjedelig å høre på. Det viktigste er valg av noter, vibrato, å være smakfull.

Hvis jeg skulle spilt en slik "duett", så ville jeg helt klart ha spilt noe a la Gilmour. Det Petrucci gjorde var helt meningsløs gitar-onani, det passet ikke til det Theresa sang. Greit nok at det var totalt improvisert, lyden var også nydelig. Problemet var ganske enkelt at Petrucci spilte for mye.

Selv om Dream Theater karene er teknisk geniale musikere, så har de desverre en lei tendens til å overspille. De beste musikerene er de som klarer å holde litt tilbake, og heller prøve å spille noe som passer til sangen de spiller på. Hvis sangen er ei rask metal låt, så er det selvfølgelig passende med litt flashy gitarspill. Men hvis sangen er en rolig ballade, da er det jo klart at man ikke kan runke i veg med 64-dels noter både her og der.

Det er ihvertfall min mening... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj..sorry var ikke sånn ment.

Trodde det vare en fult seriøst snag du hadde laget.

Ganske enig med deg at han spilte litt for mye, men noen av lickene var geniale. Og lyden den var nydelig.

"Selv om Dream Theater karene er teknisk geniale musikere, så har de desverre en lei tendens til å overspille."

må nok si jeg er en smule enig der... men syens de har mere bra en dårlig for og si det sånn. hvis du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med Yngtchie, dt overdriver en del, men noen ganger er det litt tøfft. :)

Jepp, men jeg foretrekker ofte de enklere låtene deres. Gode eksempler er "Surrounded", "Finally Free" og "Solitary Shell".

De sangene er drit bra de, men mye fra Awake er jo også bra, feks lifting shadows of a dream osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.