Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Piano


Tali

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg startet å spille piano/keyboard i begynnelsen av sommerferien og har siden vært besatt og spilt hele tiden. Blitt ganske flink hvis jeg må si det selv, på grunn av erfaring med andre instrumenter. Problemet er at jeg sitter her med et casio-keyboard uten veide tangenter. Og jeg vil jo bli vant til pianoer med veide tangenter så fort jeg kan.

Siden interessen min har skutt i været og jeg tror den kommer til å holde seg der vurderer jeg nå et skikkelig piano. Det jeg vil ha er et digitalt piano med 88 veide tangenter, tre pedaler og en orgel-effekt(...ja) til under 10.000.

Noe du anbefaler ?

Endret av Tali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Det er nok langt over prisklassen du antyder, men jeg simpelten elsker Nord Stage og deres røde stage-pianoer.

Jeg vil anbefale det samme, men da må len del opp i prisklasse.

Dette er klaviaturet jeg eier:

roland_fp3.JPG

Helt greit el-piano som ikke tar opp så mye plass. Bra piano-lyd og en helt grei el-pianolyd. FP-5 skal være vistnok være bedre, men jeg har ennå ikke fått testet den ordentlig.

Orgel-lyden er ikke mye å skrive hjem om, men det du Kan gjøre er å kjøpe en orgelmodul. Tror det vil hjelpe deg på vei.

Det jeg skulle frem til var at tangentene på dette spetakkelet er veldig behagelig å spille på. Sannsynligvis mye bedre enn Casiofjøla di.

Kjøyra på!

Endret av master_k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.