Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har kjennskap til Parker gitarer?


odd1

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke uttale meg om PM-20, da den er en del av P-serien (produsert i Asia), men jeg er rimelig fornøyd med min Fly Mojo. Veldig bra gitar.

Lurer litt på en NiteFly M, den er vel endel bedre enn P-serien skulle man tro.

Hva er forskjellen på Mojo og M?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke uttale meg om PM-20, da den er en del av P-serien (produsert i Asia), men jeg er rimelig fornøyd med min Fly Mojo. Veldig bra gitar.

Lurer litt på en NiteFly M, den er vel endel bedre enn P-serien skulle man tro.

Hva er forskjellen på Mojo og M?

NiteFly-serien har jeg prøvd, og den er riktig bra. Forskjellen mellom NiteFly og Fly er 22-bånds påskrudd hals vs. 24-bånds innlimt hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkers USA-serie er jo blant de mest forseggjorte gitarene du får kjøpt for penger, så der trenger man vel kanskje ikke å bekymre seg... Men P-serien er jo, som sagt her, Asia-produserte "billig-modeller". Det er vanskelig å si hvordan kvaliteten er på dem, men jeg vil i alle fall anta at Parker, som er rimelig top-of-the-line, ikke ville stilt seg bak en importmodell av urimelig kvalitet. Men du må jo nesten prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en ordentlig Fly isteden (Classic, deluxe osv..)

En av de beste gitarene jeg har hatt var en Classic, men den plukket da Brad Strickland hos Parker spesielt ut for meg og :)

Liker spesielt godt de stabile halsene som trenger minimalt med justering (En store fordel med det noe skiftende klimaet vi har i norge)

Synes Parker har det tøffeste gitar designet som har kommet i nyere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først ha en Fly, så skaff deg en Mojo. Dette sier jeg av den enkle grunn at DiMarzio-mikkene Parker bruker ikke er så mye å skryte av--litt tynn lyd til tider. Mojo'en, derimot, har Seymour Duncan Jazz og JB-mikker. Fet, fyldig lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg vurderer også å kjøpe en PM-20 Pro. Lyden virker dritbra, med SD JB og Jazz pickuper, pluss at den ser dritkul ut. Føler ikke at jeg har råd til å gå for noe annet en P-serien, og siden PM-20 Pro vant platinums prisen hos GuitarWorld må vel dette være en rimelig god gitar? Jeg vil hvertfall gjette at disse er bedre kvalitetsmessig enn f.eks. Epiphone og Squier/MexStrat?

Problemet er jo at det er stort sett umulig å få testa en, så blir vel heller å selge den hvis jeg ikke blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja parker lager fine ting de,hadde en gang en sånn nitefly med h-s-s oppsett nydelig å spille på kosta

noe rundt 13 høvdinger på marios,vet ikke om disse lages lenger.

solgte denne ,likte ikke tonen kansje en tanke sustain fattig kan tenkes halsen/gripebrett stjal litt tone.Synd var det for halsen var nydelig å spille på..

jo jo så var det en ting til..he he selv om aiwass parker heter mojo så er det i mine øyne ikke mye mojo over utseende til en slik gitar...minner litt om casio sin synth gitar fra 80 tallet :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.