Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blues skalaen i forskjellige posisjoner


Rohde

Anbefalte innlegg

Ja, jeg VET det kan googles, og jeg VET det kan lages, men greia er at jeg har dårlig tid nå :).

Skal innføre bluesskalaen for en elev etterpå, og trenger da en oversikt med alle fem posisjoner jeg kan gi til han. Har noen en bildefil liggende eller en url?

Vet det har vært her før, men er litt for lat til å søke just nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som praktiserende gitarlærer synes du bør kunne slikt. ;) Et alternativ er å få eleven til å skrive det ned selv. Kan han/hun én posisjon så er resten "enkle". Trenger bare å lære seg tre for å kunne alle fem. Ettersom nummer to og fire blir "outlina" av 1, 3 og 5. :) Men, ingen bildefil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som praktiserende gitarlærer synes du bør kunne slikt. ;) Et alternativ er å få eleven til å skrive det ned selv. Kan han/hun én posisjon så er resten "enkle". Trenger bare å lære seg tre for å kunne alle fem. Ettersom nummer to og fire blir "outlina" av 1, 3 og 5. :) Men, ingen bildefil. :)

Formulerte meg dårlig, kan selvfølgelig blues-skalaen i alle fem posisjoner, var bildefilen jeg var ute etter :). Og ja, er en idè å la han skrive den ned, har gjort det med noen andre, men akkurat denne karen er utrolig utålmodig og vil helst spille malmsteen før han kan spille Ac/Dc. Så prøver å medisinere han gradvis uten å drepe lysten hehe. Så får noter, jazzteori og det man vanligvis lærer hos en lærer komme litt senere.

Endret av Rohde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som praktiserende gitarlærer synes du bør kunne slikt. ;) Et alternativ er å få eleven til å skrive det ned selv. Kan han/hun én posisjon så er resten "enkle". Trenger bare å lære seg tre for å kunne alle fem. Ettersom nummer to og fire blir "outlina" av 1, 3 og 5. :) Men, ingen bildefil. :)

Formulerte meg dårlig, kan selvfølgelig blues-skalaen i alle fem posisjoner, var bildefilen jeg var ute etter :). Og ja, er en idè å la han skrive den ned, har gjort det med noen andre, men akkurat denne karen er utrolig utålmodig og vil helst spille malmsteen før han kan spille Ac/Dc. Så prøver å medisinere han gradvis uten å drepe lysten hehe. Så får noter, jazzteori og det man vanligvis lærer hos en lærer komme litt senere.

Du formulerte deg ikke dårlig, det var euphor som leste dårlig;)

Konklusjonen er forøvrig: Lenge leve bluesscalaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.