Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Her har dere skikkelig Black-Sabbath.


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lyden i gamle sabbath (som jeg liker best) er avhengig av Ozzy vokalen.

Dio på vokal er bra, men ikke like bra, enkelt og greit sier jeg da.

heaven and hell albumet er bra, bedere en technical easy og den dritten.

Men master of reality, vol. 4 og paranoid er noe av det beste innen metall

noensinne.

Men det er Iommi som er Sabbath uten tvil.

Endret av Stargazer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sabbath med Ozzy = Låt mørkt, en anelse okkult og skummelt og frustrert

Sabbath med alle andre = Over gjennomsnittet hardrock band.

Det er en feel i musikken man snakker om. Petrucci spiller gitar MYE bedre enn BB King, men BB King har feel og sjel i spillet sitt.

Noe udefinerbart, altså, og helt subjektivt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg om hvem som er med eller ikke?

DET ER FET MUSIKK FORDETOM!!!!

Og så bare det er sagt, Ozzy er kjennemerket til Black Sabbath, men det er synd at de skal bli huska for stemmen hans og ikke musikken. Og at folk svikter Sabbath bare fordi Ozzy ikke er med lenger er høl i huet!!

Cross Purposes Live er faktisk en av de tøffeste Live videoene jeg har sett og jeg dør etter å få tak i den videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en feel i musikken man snakker om. Petrucci spiller gitar MYE bedre enn BB King, men BB King har feel og sjel i spillet sitt.

Jeg blir så oppgitt over slike kommentarer...

1) La meg gjette, du mener Petrucci ikke spiller med sjel, fordi han kan spille fort? Har du HØRT noen av de roligere, mer 'emosjonelle' soloene hans? Ja, jeg vet dette er subjektivt, men det verserer likevel visse standarder for hva som regnes for å være 'feel' blant gitarister, og brorparten av Petruccis soloer er utvilsomt i tråd med disse standardene.

2) B. B. King spiller de samme tre pentatonfrasene om og om igjen med en (i mine ører) arytmisk og umusikalsk vibrato. Jeg digger haugevis av gitarister i forskjellige sjangre, men når det kommer til 'feel' gir B. B. King meg null og niks, selv om alle mulige gitarblader av uante grunner skryter ham opp i skyene. Repetitivt, intetsigende vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ingenting med ekthet å gjøre. Ozzy har en låt i stemmen som Dio ikke kan matche. Dio låter bra han, og selv om du kjenner igjen Dio fort, så har han ingen sårhet eller noe slikt i stemmen som gir det han synger særlig dimensjoner utenom å være bra fremført rent musikalsk. Tony Iommi skriver riffa i Sabbath, men det var låten i stemmen til Ozzy som fikk frem den litt småcreepy stemningen i dem.

Det blir på samme måte med gitarister. For meg høres DT og Petrucci livløst og flatt ut, hvor for eksempel BB King og Gary More får mer liv i tonene. Uansett er vel ikke det noe som kan beskrives. Noen hører vel etter hvor bra teknisk gjennomført musikken er (noe jeg synes må være dørgende kjedelig) andre hører vel på musikk med hjerte og følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ingenting med ekthet å gjøre. Ozzy har en låt i stemmen som Dio ikke kan matche. Dio låter bra han, og selv om du kjenner igjen Dio fort, så har han ingen sårhet eller noe slikt i stemmen som gir det han synger særlig dimensjoner utenom å være bra fremført rent musikalsk.

Ozzy Osbourne har én stemme, ett tonefall, null dynamikk rent tonemessig. Dio har et enormt stort spekter, og går fra den sarte åpningen på "Children Of The Sea" til den kraftige "Heaven & Hell", og høres hele tiden ut som Dio. Han klarer å passe inn overalt, uten å miste særpreget i stemmen.
Noen hører vel etter hvor bra teknisk gjennomført musikken er (noe jeg synes må være dørgende kjedelig) andre hører vel på musikk med hjerte og følelser.

Har aldri sett et mer snobbete og latterlig utsagn på lange tider. Eller bare uvitende. You decide.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del høres Dio kun overdrevent teatralsk ut når han skal "føle" noe.

Men hey, jeg er bare fantastisk latterlig og ikke utrolig overlegen som deg. Så kanskje jeg bare skal spøre pent om et kurs i å bli like overlegen?

Eller bare like internett-tøff.

Nå er det strengt tatt du som er overlegen og internett-tøff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del høres Dio kun overdrevent teatralsk ut når han skal "føle" noe.

Han har allikevel mye større stemmespekter enn Ozzy, enten du liker stemmen eller ikke.
Men hey, jeg er bare fantastisk latterlig og ikke utrolig overlegen som deg. Så kanskje jeg bare skal spøre pent om et kurs i å bli like overlegen?

Eller bare like internett-tøff.

Kanskje du heller bør begynne å tenke litt før du slenger ut diverse bemerkninger. Verken jeg eller aiwass har sagt noe som tilsier at vi ikke føler noe når vi hører på musikk, eller at vi kun sitter og digger teknisk brillianse uten å se dybden i musikken.

Vi ser bare musikk fra flere synsvinkler enn bare én.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk. Siden du langt på vei avfeide Ozzy pga vokalbegrensninger. Låten i stemmen til Ozzy, selv om han er evig enveis og ikke har nubbesjangs mot Dio rent teknisk, passer dysterheten i Black Sabbath og sounden i riffene til Tony Iommi MYE bedre enn Dios overteatralske vokal.

Selvfølgelig kan jeg innrøme at Ozzy er veldig begrenset som vokalist, og at Dio har et langt større spekter og er evig mer proff og trygg. Men Black Sabbath, i både navn, stil og uttrykk er et band som Ozzy passer lang bedre til, og tilfører mye mer med sin sound enn Dio gjør med sin. Children of the Sea er faktisk en av Sabbath favorittene mine musikalsk, men for min del ødelegger Dio fullstendig med den krampaktige vokalen sin.

Forresten lyst på en veldig selvgod og snobbete uttalelse?

Vi ser bare musikk fra flere synsvinkler enn bare én.

Joda... Skal tenke på ordene mine jeg :lol:

*og nok om deet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk. Siden du langt på vei avfeide Ozzy pga vokalbegrensninger. Låten i stemmen til Ozzy, selv om han er evig enveis og ikke har nubbesjangs mot Dio rent teknisk, passer dysterheten i Black Sabbath og sounden i riffene til Tony Iommi MYE bedre enn Dios overteatralske vokal.

På de første platene, helt klart, men Black Sabbath med Dio har ikke samme lydbilde som Black Sabbath med Ozzy.
Selvfølgelig kan jeg innrøme at Ozzy er veldig begrenset som vokalist, og at Dio har et langt større spekter og er evig mer proff og trygg. Men Black Sabbath, i både navn, stil og uttrykk er et band som Ozzy passer lang bedre til, og tilfører mye mer med sin sound enn Dio gjør med sin.
Se ovenfor.
Children of the Sea er faktisk en av Sabbath favorittene mine musikalsk, men for min del ødelegger Dio fullstendig med den krampaktige vokalen sin.
Your loss.
Forresten lyst på en veldig selvgod og snobbete uttalelse?

"Vi ser bare musikk fra flere synsvinkler enn bare én."

Joda... Skal tenke på ordene mine jeg laugh.gif

*og nok om deet*

Hvis man skal dømme etter dine innlegg så bedømmer du musikk hovedsaklig etter 'feel' og 'sjel', og argumenterer med nettopp disse meget subjektive begrepene. Du må gjerne motbevise mitt utsagn, jeg baserer det kun på dine innlegg i denne tråden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.