Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hører du på klassisk musikk?


tisi1

Anbefalte innlegg

I mange år har jeg latt være å høre på klassisk musikk fordi jeg har trodd at det er kjedelig, men det er det jo absolutt ikke! har fått kjærlighet for mange klassiske stykker de siste årene, blant annet: pachelbels Kanon, den er kanskje mest kjent som stryker delen fra Coolios C U when U get There fra noen år tilbake. Måneskinnssonaten er også helt utrolig! Noen som er enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Barokken , og Romantikken , har mye fett i seg ..

Rachmaninov er ganske fett ... Haydn er fett.. og det er iallefall EN sang av vivaldi som bare er helt RÅ!! det er en konsert eller en konserto grosso , som jeg bare ikke FINNER noe sted... hadde den som lytte eksempel på en hørelære prøve en gang , og siden det har jeg leita .

Mye fett klassisk , men det er ikke sånnt jeg sitter å hører på når jeg skal slappe av ... Så fett er det ikke ...

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo spilt fiolin og fikk derfor presentert en god del klassisk musikk.

..

Mozarts symfoni 40, Vivaldis fire årstider og Bachs Air er vel det jeg liker best som kommer på nå i farten..

Må uansett ærlig innrømme det at jeg som regel heller hører på dagens musikk, men det hender jo at en eller annen CD med klassisk havner i spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barokken , og Romantikken , har mye fett i seg ..

Rachmaninov er ganske fett ... Haydn er fett.. og det er iallefall EN sang av vivaldi som bare er helt RÅ!! det er en konsert eller en konserto grosso , som jeg bare ikke FINNER noe sted... hadde den som lytte eksempel på en hørelære prøve en gang , og siden det har jeg leita .

Mye fett klassisk , men det er ikke sånnt jeg sitter å hører på når jeg skal slappe av ... Så fett er det ikke ...

Nilsefix

husker du hva den heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er akkurat det som er problemet..

Det starter med en fiolin som stryker en tone på fjerdedel . Så etter 4 (tror jeg) kommer det en til , en liten sekund over . Og det er i 4 slag , og så kommer det inn noe orkester greier ..

Helt genialt komponert ,.. finner jeg dette ,skal det stå på loop LENGE

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.