Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy fra mikkene.


Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå som det viser seg at jeg blir å ha en del fritid, tenker jeg på å gjøre noe med noe som har irritert meg lenge. Når gitaren min er koblet til er det konstant during. Før tenkte jeg at det kanskje trengtes nye rør i forsterkern, og latt det være med det, men nylig oppdaget jeg at når jeg har pickupvelgeren i mellomposisjon (mellom hals og midt, eller midt og bro) er det null skurring.

Hva kan problemet være? Og hva må til for å fikse det? Skjerming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Må nok lese nøyere.

Vil det duge å bare dekke alle hulrom med aluminumstape?

Det vil hjelpe deg til en viss grad, men etter sigende er det langtifra optimalt. Må legge til at internasjonal frakt er på $3.50 der, så det er ikke store summene man behøver å bruke på å isolere gitaren ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle singel coiler durer. Ville bare si det så ikke du begynner å fikse noe som er i orden. Skjerming hjelper endel, men fjerner ikke problemet. I mellomposisjonene har de to coilene støyen i motfase og det gjøre at mesteparten kanselleres ut. De fleste ordentlige løsninger er omfattende og dyre. Alternativer er en eller annen form for noiceless humbucker single coils ala virtual vintage ell er lignende eller EMG eller Suhr SSC. Suhr systemet er det eneste som ikke endrer lyden no særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle singel coiler durer. Ville bare si det så ikke du begynner å fikse noe som er i orden. Skjerming hjelper endel, men fjerner ikke problemet. I mellomposisjonene har de to coilene støyen i motfase og det gjøre at mesteparten kanselleres ut. De fleste ordentlige løsninger er omfattende og dyre. Alternativer er en eller annen form for noiceless humbucker single coils ala virtual vintage ell er lignende eller EMG eller Suhr SSC. Suhr systemet er det eneste som ikke endrer lyden no særlig.

Det er jeg fullstendig klar over.

No shielding is 100% effective if you're using single-coil pickups. Most people, however, find that following these instructions results in a significant improvement.

http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.