Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken marshall?


Anbefalte innlegg

Marshall er dritbra.

Kunne man si for 20 år siden :ninja:

Det er så SYKT mye som juler Marshall på Marshall lyd i dag at det er helt sprøtt. Jeg husker når jeg var 14 og SKULLE ha Marshall, for Marshall var jo det beste innen forsterkere. Så feil kan man ta...

Enig. Har hatt en Marshall, den gammel Valvestate serien vel og merke, men den hadde den råeste lyden jeg hadde hørt fra en Marshall faktisk ;)

Men det er så sinnsykt mange andre amper som gruser Marshall nå for tiden.

Hint: Laney :P

Absolutt. Solgte en DSL50 etter tre dager, selger nå min Laney med tungt hjerte. En dag SKAL jeg ha en ny!

Jeg vil også påstå at for de skarve 4 lappene jeg skal ha for den, så får du iallfall ikke noe bedre fra Marshall (eller noe annet, hæh!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kabinett. Tør jeg spørre hvorfor du absolutt må ha et stack? Tror du kan finne mange flere Marshall rør-comboer i det prissjiktet du skisserer.

Fordi stack er for ekte menn, og komboar er for små skjøre pikebarn B)

Ja, ekte menn som må ha hjelp av 4 andre menn til å bære stack'et sitt :) Og hjelp av mamma til å betale det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor det? Alt for generelt grunnlag til å si noe slikt.

Alt du nevner avhenger av HELT andre ting enn hvor mange elementer det er. Stivhet i kasse, størrelse etc.

Forskjellene du har opplevd skyldes nok forskjellige konstruksjoner, eller kanskje til og med også forskjeller i rom og plassering.

Husk at det er MYE mer enn bare kabinettet som påvirker lyden.

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er sjølv vintage fendermann på ampfronten i tillegg til notorisk røyrtilhengar.. Å påstå at laney låter betre enn marshall blir vanskeleg når ein ikkje veit kva ein måler det opp mot. Eg synest sjølv det finst få ting som låter så bra som ein marshall plexi på kokepunktet Eksempel: Angus Young eller Eric johnson. Ein marshall til 4000 el 5000 har ein lei tendens til å låta som ein forsterkar til nettop 4-5000. Eg har prøvd den minste ampen i Marshall handwiredserien, og syntes sjølv at den låt herligt. Kan vel egentleg ikkje sei eg har høyrt ein laney som låte så bra. Men då har eg heller ikkje prøvd ein gamal laney handbygd etc.. Eg klarte vist aldri å koma til poebget med denne posten.. Kjøp den ampen du umiddelbart får eitt smil av! (Marius Müller eitt eller anna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgelig. Men den generelt mindre konstruksjonen på et 2x12 kabinett gir en tightere tone og kjappere respons etter min mening. Er jo ikke sånn at jeg ikke har prøvd noen 4x12'ere liksom :blush:

YMMV ;)

Nerdeprat ordbok anyone?

Eg er sjølv vintage fendermann på ampfronten i tillegg til notorisk røyrtilhengar.. Å påstå at laney låter betre enn marshall blir vanskeleg når ein ikkje veit kva ein måler det opp mot. Eg synest sjølv det finst få ting som låter så bra som ein marshall plexi på kokepunktet Eksempel: Angus Young eller Eric johnson. Ein marshall til 4000 el 5000 har ein lei tendens til å låta som ein forsterkar til nettop 4-5000. Eg har prøvd den minste ampen i Marshall handwiredserien, og syntes sjølv at den låt herligt. Kan vel egentleg ikkje sei eg har høyrt ein laney som låte så bra. Men då har eg heller ikkje prøvd ein gamal laney handbygd etc.. Eg klarte vist aldri å koma til poebget med denne posten.. Kjøp den ampen du umiddelbart får eitt smil av! (Marius Müller eitt eller anna)

Om du skal spille hardere saker enn AC/DC så kan du glemme Marshall. Skal du stort sett spille clean med litt break up eller noe er det også bedre ting å få enn Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.