Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrengpedal


Coff

Anbefalte innlegg

Umm, jo, det kommer helt an på hva du liker selv ;)

Det som jeg reagerer på her er alle "spillereglene" som visstnok eksisterer: "Transistor lyder ille" og slikt. De er stort sett kvalifisert på egne erfaringer (eller på manglende erfaring), og har lite teknisk innhold i seg.

Hva man liker best er stort sett personlig, og dermed så faller slike utsagn stort sett i fisk. Prøv og se, sier nå jeg.

Jada, alle er forskjellige, osv. Det jeg sier er at det skal godt gjøres å få feit og varm vreng med SS amp og vrengboks. Og når jeg sier varm vreng, da tenker jeg f.eks Gary Moore på "Still Got The Blues".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øyh, jeg er vanligvis skeptiker til vrengbokser... men nå har det seg slik at ENGLen min er i øvingslokalet, så jeg trenger noe til å ha hjemme. Har nettopp snekret ferdig et 1x12" m/v12-60 element, og tenker jeg skal ha en crate powerblock til den (får en litt billig :D). Men, powerblocken tilbyr jo ikke akkurat heftig metallvreng, så jeg trenger noe i tillegg. Har hørt gode ting om tonebone sin hot british, funker den flott til metall? Er ganske billig på ebay også.

Eller hva med Krank-pedalen? Lydklippene av den høres faktisk svært bra ut, men slikt må man jo ta med ei klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Nå har det seg slik at marshall bokser på marshall amper ikke låter så veldig bra...

En boks som skal gi deg marshall lyd inn i en forsterker som allerede har marshall lyd låter litt dårlig altså..

MEN jeg kan gi deg noen pedaler du mest sannsynelig kommer til å bli fornøyd med:

1. Boss DS-1 470kr på www.sound1.no

2. Marshall BB-2 ja det er en marshall pedal men den låter ikke typisk marshall.. Den bør fungere fett på ampen din.. koster 715 på sound1.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på forsterkeren, men transistorforsterkere kombinert med vrengpedaler gir vanligvis en skarp og nasal tone.

Det kommer helt an på voicinga til forsterkeren. En artig liten ting er jo såklart at mange kjører transistorvreng fra bokser inn i røramper på clean.

It's magic, I'm tellin ya.

Skjønner ikke helt poenget ditt.

Så du mener en transepedal inn i en JCM800 låter likt som en transepedal inn i en MG?

Det som jeg reagerer på her er alle "spillereglene" som visstnok eksisterer: "Transistor lyder ille" og slikt. De er stort sett kvalifisert på egne erfaringer (eller på manglende erfaring), og har lite teknisk innhold i seg.

Er det ikke du som stadig sier at en skal høre på lyden og ikke tenke på teknologien som ligger bak?

Endret av Eclipse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.