Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vrengpedal


Coff

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe meg ny vrengpedal, og lurer på hva som anbefales, og hva som ikke anbefales.

Jeg spiller stort sett hjemme, så noe 5000-kroners bout.. botikk-pedal er uaktuelt.

Musikkstiler jeg er innom er (nevnt ved artist-eksempel) Kaizers Orchestra, Guns N' Roses, Metallica, de Lillos, Gluecifer, Led Zeppelin, Beatles.

Fins det en pedal som funker for å spille alle disse stilene/artistene, og som ikke koster like mye som en halv bruktbil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen pedal som vrenger helt av seg selv og gjør alt det der er nok vanskelig finne. Men en god OD du kan putte foran en røramp som liker pedaler burde da funke. Om du har en Fender eller en Marshall. Fulltone OCD er nevnt, TS-9 og alle tenkelige varianter av den er og verdt en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE prøv Jackhammer. Den suuuuger, har en selv. Om du KUN er ute etter metall lyder, greit nok, men gå heller for en Bluesbreaker II. Skal bytte Jackhammeren inn mot den om en ukes tid. Jeg spiller aldri metall så snakk om bomkjøp.. :P Kjøpte den pga. en stilig lyd den hadde. Hadde ikke så mye peiling på slikt da og nå har jeg innsett hvor elendig den er. Utrolig vanskelig å få en nogenlunde kul lyd. Alt for mange knotter :-S Så derfor blir det gammelrock med BB-2 fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en HAO Rust Driver fra godlyd.no. Den er fet! Plexi på boks omtrent, og cleaner opp veldig bra om du bruker gitarvolumet, og da dekker den alle de banda du nevner. Ikke så dyr heller til å være en slik highend-boks. Billigere enn Tubescreameren hvertfall.

Men du må nok bruke to forskjellige gitarer for å spille både Metallica og Kaizers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en HAO Rust Driver fra godlyd.no. Den er fet! Plexi på boks omtrent, og cleaner opp veldig bra om du bruker gitarvolumet, og da dekker den alle de banda du nevner. Ikke så dyr heller til å være en slik highend-boks. Billigere enn Tubescreameren hvertfall.

Rust Driver er en bra pedal, veldig dynamisk.

http://www.sandbakkenmusikkutstyr.no/shop/...ion=full&id=137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE prøv Jackhammer. Den suuuuger, har en selv. Om du KUN er ute etter metall lyder, greit nok, men gå heller for en Bluesbreaker II. Skal bytte Jackhammeren inn mot den om en ukes tid. Jeg spiller aldri metall så snakk om bomkjøp.. :P Kjøpte den pga. en stilig lyd den hadde. Hadde ikke så mye peiling på slikt da og nå har jeg innsett hvor elendig den er. Utrolig vanskelig å få en nogenlunde kul lyd. Alt for mange knotter :-S Så derfor blir det gammelrock med BB-2 fremover!

Må si meg litt uenig der... Synes den funker flotters til Zeppelin og slikt... Den lyden jeg får ut av den, i alle fall. Synes ikke akkurat den låter som noen metal-pedal, men det er kanskje opp til øret som hører, og hvilken forsterker den er plugga til.

Det eneste jeg synes er VIRKELIG negativt med den, er at når jeg bruker den sammen med en wha, så dominerer den lyden min så mye at Wah-en ikke trenger igjenom, kan du si. Har prøvd andre vrengpedaler sammen med wah-en min, og da funker det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.