Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Total pris på personlig hjemmestudio


Vrimmel

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg innspillingsverktøy, og da ikke til mye annen bruk enn opptak gitarinnspillingene mine. Hvor mye ville det koste å få til en god løsning med mikrofon, preamp og alt som trengs til pc. Hvilken prisklasse bør jeg legge meg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mic: Studio-Projects B1 ca 1200,-

Lydkort m/preamp ca 1500,-

Samt programvare. Her er det masse å velge mellom. Fra Cubase for de proffe, til Audacity for de fattige (gratis!).

Det er alt du trenger.

Legg til en kabel også så har du nøyaktig alt som du trenger som minstekrav av hardware. (Ikke inkludert selve PC'en).

Det du burde bestemme deg for er hvordan du har tenkt å jobbe. Hvor mange spor trenger du å spille inn samtidig, osv. Hvis du skal spille ett og ett spor inn og ikke har all verdens krav til perfekt lyd er det som perotto skisserer mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mic: Studio-Projects B1 ca 1200,-

Lydkort m/preamp ca 1500,-

Samt programvare. Her er det masse å velge mellom. Fra Cubase for de proffe, til Audacity for de fattige (gratis!).

Det er alt du trenger.

Hva med studiomonitorer? Eller er det helt kurant å bruke pc-høytalere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har et ok anlegg du kan koble til, så funker det fett. Jeg bruker mitt 5 år gamle jvc minianlegg som monitorer.

Pc-høytalere kan være skralt, men det finnes mange gode høytalersystemer for pc.

Hvor godt det egner seg til musikkproduksjon kommer helt ann på dine krav, om du tenker proff produksjon er det selvsagt ganske viktig med gode referansehøytalere.

Merker det egentlig ganske mye selv, mixene mine blir alltid ganske annerledes på andre annlegg enn mitt. Burde hatt noen skikkelige monitorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mic: Studio-Projects B1 ca 1200,-

Lydkort m/preamp ca 1500,-

Samt programvare. Her er det masse å velge mellom. Fra Cubase for de proffe, til Audacity for de fattige (gratis!).

Det er alt du trenger.

Har du tenkt på eit spesifikt kort der? Ser etter eit billeg kort med kun det eg treng, to kanalar, ingen midi, men må ha ok preampar. Kun til eget bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.