Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sabian XS20 cymbaler


LASL

Anbefalte innlegg

Hei der. Fikk etter litt om og men kjøpt meg trommesett for en stund siden. Ble Pearl Export sett, fant vel ut at jeg ikke kunne ha/trengte et dyrere trommesett. Og jeg fikk kjemperabatt på det. Nå har jeg da spart opp litt så jeg kan få kjøpt mine egne cymbaler. Tenkte en stund på Sabian AAX set i fra USA, men økonomien min er en-to tusenlapper for lite. Siden jeg skylder diverse slektninger penger, føler jeg at jeg ikke har råd til det. Nå tenker jeg da på å kjøpe Sabian XS20 cymbaler, performance set pakken. Jeg får den til rundt 3000-3500 i Norge. Jeg var en tur innom St. Olav musikksenter og testet cymbalene i går, og syntes de låt bra, i hvert fall til min bruk. Siden jeg i utgangspunktet er en gitarist, orker jeg ikke å bruke kjempemasse penger på trommeutstyr og jeg er ikke så kjempekresen på lyden, så jeg kommer til å holde meg i det prissjiktet der.

Så langt høres det egentlig ikke ut som jeg har noe spørsmål, men jeg har vel det. Hva synes dere om det? Er det noen alternativer som er i samme prisklasse, eventuelt lavere? :) Meinl, etc? Må være hats - crash - crash - ride.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd dem i butikken (Sagevik) men mitt intrykk er at de er masse bedre enn alle andre økonomi-pakker som er tilgjengelig. De låter nesten like fint som mine AA og AAX cymbaler, bare anderledes. Jeg hadde vel kjøpt XS20 selv om jeg ikke hadde funnet AA og AAX brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det var akkurat det svaret jeg ville høre. Var redd for at jeg måtte inngå et stort kompromiss på lyden, men tydeligvis ikke. Så da får jeg ta en tur til et par musikkbutikker og prute litt. :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.