Web Analytics
Jump to content

Er dette en bra gitar?

Yngtchie Blacksteen
 Share

Recommended Posts

Jeg har vurdert å skaffe meg en slik Ibanez S470DX, men vet ikke helt hvordan de er. Noen som har prøvd en?

S470DXBLM-1N-04.jpg

Ville ikke anbefale ..

En i klassen min har en slik en .. Den er ikke så digg å spille på , og om du skal ha den MÅ du skifte pickuper ...

Vibarm systemet blir (som de fleste ibanezer) fort ustemt , og halsen er iallefall etter min smak , som å spille på håndtaket til en skje ..

Nilsefix

Har prøvd, en kompis av meg har den...

Er ikke like kritisk som Nilsefix, men jeg har prøvd bedre. Er ikke spesielt glad i Ibanez-gitarer (ihverfall de jeg har prøvd), og denne hjelper ikke på inntrykket. Men den er en grei gitar til grei pris.

gitaren har Wizard 2 hals. Jeg har Wizard hals på min Ibanez, som er helt sinnsykt digg å spille på.

Wizard 2 er litt tykkere enn wizard, noe som for mange er helt greit, da wizard-halsen er en av de tynneste du får tak i.

Pickupene i denne gitaren er så vidt jeg har skjønt de værste pickupene ibanez har.. Og ibanez-pickuper i seg selv har ikke spesielt bra rykte.. Denne gitaren kommer ikke til å låte bra før du har fått inn bedre pickuper.

ZR-tremolo systemet kjenner jeg ikke til. Ibanez sine floyd-kopier er bra, (jeg skjønner ikke hvor dere har det fra at de ikke holder stemminga? Ibanez er så vidt jeg veit kjent for å lage de beste floyd-kopiene.. Den nye edge 2 eller pro eller hva den heter skal visst nok til og med være bedre enn originalen..) Men som sagt har jeg aldri vært borti denne ZR bridgen..

Jeg for min del synes ibanez lager kjempebra gitarer. Min ibanez RG450 (listepris ca. 7000) er faktisk mer behaglig å spille på enn min Jackson ke3 (listepris 11000). Ibanezen bærer også preg av betydelig høyere kvalitet i lakk, elektronikk og mekanikk. Dette til tross for at jackson-gitaren er dyrere.

du har f.eks ikke prøvd denne modellen sier du, da har du ikke noe konstruktivt å komme med!:)

Helt enig!

Dette gjelder i like stor grad de som kun kommer med negative utsagn.

Pickupene er ikke av de beste, men de gir i rettferdighetens navn, rett bilde av singlecoil vs humbucker. Dette kan være gitaren som passer best for deg, alt etter hvor du ligger i gitarverden (erfaring, teknikk, forbilder, osv. osv...) Men det må du nok finne ut av selv.

Zero Resistance systemet er basert på kulelagerprinsipp, ala Vigier. Et veldig stabilt system. I likhet med de andre systemene Ibanez bruker på dagens modeller.

Ibanez sine floyd-kopier er bra, (jeg skjønner ikke hvor dere har det fra at de ikke holder stemminga? Ibanez er så vidt jeg veit kjent for å lage de beste floyd-kopiene.. Den nye edge 2 eller pro eller hva den heter skal visst nok til og med være bedre enn originalen...

Stemmer at Ibanez tremoloene er bra!

Det er en grunn for at f.eks. Tom Morello og Steve Vai fortrekker Ibanez tremoloer..