Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer pedaler


Duckling

Anbefalte innlegg

Boss sin EQ-pedal har jeg selv, og den fungerer rimelig bra. Når det kommer til kompressor ville jeg heller spart litt mer for å få en skikkelig bra en, siden de aller fleste billige kompressorer høres kjipe ut. EBS sin er meget god, kan jo hende du finner en brukt en. Selv har jeg en Trace Elliot SMX dual compressor som er knall, men de kan være vanskelige å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bassvrengen, rett og slett fordi den var så latterlig billig.

Synes den låter festlig jeg, men er jo ikke akkurat veldig kresen på bassvreng heller.

Det gjorde jeg og.. Den er jo ganske artig, og den brukes live. Bare en passer på å ikke være for ivrig når den skal tråkkes på. Da går den til helvete vil jeg tru. Bare plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker du da på Aphex 1404 Punch Factory?

edit: Jeg så at Aphex også hadde noe som het "Aphex Bass Xciter"

"Aural Exciter og Optical Big Bottom pedal for alle typer basser med magnetisk eller piezo pickups."

er det noen som aner hva dette er for noe? =)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Aural Exciter og Optical Big Bottom pedal for alle typer basser med magnetisk eller piezo pickups."

er det noen som aner hva dette er for noe? =)

Piezo er typiske pickup'er som er på kontrabasser, eller akustiske gitarer. Magnetisk er det alle standard el. gitarer/basser har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. mulig jeg formulerte meg litt uklart, men lurte på hva den pedalen var for noe ;P

også tenkte jeg at Aural Exciter og Optical Big Bottom kanskje var noe som fikk det til å si seg selv hva det var for noe for noen her på forumet =)

Men det er egentlig det samme, siden jeg nå har bestemt meg for å kjøpe en slik en (hørte en del demoer og slikt, og det overbeviste meg til de grader), sammen med bassgitar, rocktron tuner og en Hartke A70 70W amp med 7bånds grafisk EQ og balansert XLR-ut =)

Så takk til alle som fikk meg vekk fra Behringer. Glad jeg ikke ender opp med en EQ som vrenger eller noe slikt noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

de koster 195kr pr stykk nå. er nesten som man kan kjøpe og kaste etter behov. hvem bryr seg om det er plast når det koster mindre enn man bruker på pils i pausa mellom settene? :)

Akkurat det er et utrolig godt poeng. Selv om disse boksene ikke er så fantastisk kanongode som bokser som koster 10 ganger mer, så lar de i hvert fall nybegynnere (og erfarne bassister på jakt etter spesielle effekter) en mulighet til å teste ut litt forskjellig uten å blakke seg helt. Så får man heller oppgradere til "high-end" utstyr når man har funnet de effektene man ønsker å ha i oppsettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.