Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Behringer pedaler


Duckling

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nå er sommerjobbing snart over, og da skal jeg investere i en MusicMan bassgitar, samt litt pedaler, og i den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaring med noen av følgende Behringere:

-COMPRESSOR/SUSTAINER CS100

-BASS LIMITER ENHANCER BLE100

-BASS GRAPHIC EQUALIZER BEQ700

Er dette brukbare pedaler, eller er det penger rett ut av vinduet? De er jo en del billigere enn de fleste andre, og med så billige pedaler kan jeg også få skrapa sammen til en ålreit forsterker, men jeg vil jo ikke ha søplepedaler som man klarer seg best uten heller.

Så, noen som kan anbefale/fraråde disse, evt komme med andre alternativer på slike pedaler i en lav prisklasse?

På forhånd takk.

...og, jeg vet at Behringer har laget en del søppel opp gjennom årene, men ryktene sier at de har blitt bedre nå, og av mixere o.l vet jeg at de faktisk har mye bra, så om noen skal si "disse suger", så er det bare å drite i det med mindre en/flere av disse pedalene faktisk er prøvd!

-Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en behringer forsterker som jeg er nokså godt fornøyd med!

Men når det kommer til de pedalene, så vil jeg fraråde deg.

Kjøp heller en Boss compressor. Da får du sustainer og compressor i ett. Til rundt 900,-

Når det kommer til Eq. Så vil jeg nesten anbefale deg å heller kjøp en god forsterker.

Jeg var å testet en Ampeg, med 10 bånds Eq. Det var helt vanvittig! Nå vet jeg at Ampeg er veldig dyrt. Men ville bare si det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Genialt valg når det kommer til bass! MusicMan er sinnsykt bra :D

Hadde en SUB4. Som kostet meg 6500,- Jeg vil påstå at den er på lik linje med Jazz Bassen min, til 14,000,- Om ikke bedre. Kommer litt an på hvilken lyd du liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. skal ha en SUB5 jeg da. Liker å ha litt flere strenger å spille på ^^ Men har spilt på en SUB4, og det er det mest fantastiske jeg har spilt på, selv i forhold til Fender, Yamaha og andre diverse basser i prisklasse 10-30.000 ;D Så håper bare SUB5'en holder mål, men jeg ser ingen grunn til at den ikke skulle gjøre det =)

Hmm.. Nå spiller jeg på litt forskjellige forsterkere rundt omkring da, så derfor ville jeg gjerne ha EQ'n i pedalform :)

Og. Behringercompressoren er også compressor og sustainer i ett. Behringer virker rett og slett som kopier av Boss-pedalene, så det jeg lurer på er egentlig bare om de holder mål, eller om de er langt bak mål ;) Jeg vet jo at de er flinke med mixere, equalizere og slikt til studiobruk, så jeg ville jo tro at de klarte å holde standarden oppe på den type effektpedaler også, selv om de kanskje måtte slite litt mer med overdrivepedaler o.l :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige pedaler har en tendens å "stjele" litt av basslyden og man får deretter en mye tynnere lyd ut. Har t.o.m opplevd dette med boss-pedaler. Men det spørs hvor mye du bryr deg om det da. Vil vel tro at Behringer er greit hvis du er ny til pedaler og vil prøve ut hvordan det lyder. Men da ville jeg nesten heller gått for en multi fx-enhet.

Eneste Behringer-enhet jeg har prøvd var en bass-topp og den var absolutt noe å bruke i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Genialt valg når det kommer til bass! MusicMan er sinnsykt bra :D

Hadde en SUB4. Som kostet meg 6500,- Jeg vil påstå at den er på lik linje med Jazz Bassen min, til 14,000,- Om ikke bedre. Kommer litt an på hvilken lyd du liker ;)

HADDE??

Trodde du nettopp kjøpte den, jeg? Solgte du den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også prøvd en del av disse behringer pedalene men på gitar da. den EQ en hadde en tendens tilå vrenge litt ja å kvaliteten på pedalene er rettåslett elendig. testet de for en musikk butikk i mandal så har testet 10 stk av dem ca. og syntes alle var like "dårlige", men hvis man er ny innen pedaler å har lyst til å høre litt hvordan forskjellige ting funker og høres ut så er de greie nokk. En del av dem lagde mye støy og jeg hadde aldri tørt å bruke dem i live sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HADDE??

Trodde du nettopp kjøpte den, jeg? Solgte du den igjen?

Ja... :blush:

Den måtte gå. Kjøpte meg en American Jazz Bass! Jeg hadde gått i flere måneder å sikklet etter den tynnes halsen på jazz bassen. Akkurat som en skikkelig barmfager dame :P Måtte bare ha den! Kunne ikke dy meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. om det virkelig stemmer at EQ'n vrenger og at pedalene støyer så veit jeg ikke helt om det er noe jeg gidder å satse på nei :/ litt trist da de er så billige, men.

Blir vel kanskje BOSS i stedet da. de er ikke så utrolig dyre de heller, heldigvis =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg har nå også sett litt på et alternativ til boss, nemlig Rocktron BigCrush Compressor, samt Hush the Pedal (støyfjerningspedal) fra samme merke. Er det noen som har erfaring med disse?

Og er det noen som har tips til gode, relativt billige EQ'er utover BOSS? (og ikke noe tullprat om "kjøp heller forsterker", for jeg spiller ofte rett i PA, og da vil jeg kunne EQ'e bassen min selv, sådetsåtenk! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler nesten på at du vil trenge en støyfjerner på en MusicMan. De er temmelig støyfri! ;) Selv med tri-acker og di-acker (håper det er sånn det skrives) på samme kurs!

Du burde nesten test selv! Vil nesten regne med at de fleste pedalene som er laget av seriøse firma er bra! Blir vel mer en smaks sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hush'n var vel mest tiltenkt gitaren min. En Strat-kopi med mic'er som støyer ganske hardt når jeg guffer opp distortionen :)

men den koster jo noen kroner, så blir nok bare kompressor og tuner i første omgang (Rocktron begge to. fant noen reviews av compressoren, og den fikk god kritikk av de som hadde testa den =)

men har jo lyst på en eq da, men har ikke finni andre enn BOSS og Behringer som selger pedal-eq'er i ålreit prisklasse :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.