Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar - Les Paul Standard Faded


larseko

Anbefalte innlegg

Så ble det igjen ny gitar, uten at jeg vel strengt tatt var på utkikk etter noe for tiden, og så absolutt ikke har råd, men dette var rett og slett en for bra deal til at jeg kunne la være.

Da jeg så en annonse for en praktisk talt ubrukt Gibson Les Paul Standard Faded fra 2005 til 10.000 tenkte jeg først at det måtte være tyvgods eller noe slikt, men den gang ei. Selgeren viste seg å være seriøs, og etter å ha sett gitaren kunne jeg fastslå at det ikke var noe å utsette på den. Han hadde en rimelig forklaring på hvorfor den var billig. Gitaren hadde et øøørlite merke oppe bak hodet, og en pickup som hadde vært reparert, men det var alt. Kasse og gitar i helt fin form

Hadde jeg skulle svidd av 18.000 eller hva det koster for en ny så ville jeg nok ikke gått for faded-varianten, men jeg tror faktisk jeg er rimelig fornøyd med denne likevel. Den matte finishen gjør den veldig god å spille på, og passer meg veldig godt, siden jeg svetter ganske fort og dermed blir fort klam. På sikt har jeg tenkt å enten polere den opp litt for å få frem litt mer av flammetoppen, eller evt. kanskje også få lagt på et lag med nitro. Ikke så mye, og ikke sånn at den ser ut som en vanlig standard, men slik at den ser ut som en litt gammel en, uten å kjøre fullt relic-opplegg. Jeg har sett en del bra eksempler på http://www.lespaulforum.com.

Uansett, et par bilder:

lpsf_front.jpg

lpsf_back.jpg

En herlig gitar å spille på, med feit 50-talls halsprofil. Det blir altså ikke noen shredder, men jeg er ikke noe rask uansett.

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

digg digg gitar men jeg forestrekker å ikke ha to forskjellige farger på pickupene. jeg syntes ikke det så stilig, men det er ikke stygt hvis det er det du/dere tror.

hadde nok gjort seg med et lag med lakk hvis du ikke vil ha faded looken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

digg digg gitar men jeg forestrekker å ikke ha to forskjellige farger på pickupene. jeg syntes ikke det så stilig, men det er ikke stygt hvis det er det du/dere tror.

hadde nok gjort seg med et lag med lakk hvis du ikke vil ha faded looken

Ja, det kan hende det blir et par krom-kåper på mikkene. Jeg er enig i at det gjør seg enda bedre på disse gitarene. Dessuten har jeg allerede en annen gitar med zebra-mikker på.

Når det gjelder faded-saken så blir det nok sannsynligvis bare til at jeg polerer frem flammene litt. Det koster tross alt en del å få lagt på klarlakk om man ikke gjør det selv. Og det tør jeg ikke på en såpass dyr planke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Zebrapickupene er jo dødsstilig, ikke tenk på å ta no cover over.

Faded, 50-talls hals? SIKLE! Tipper tonen er NYDELIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør lage et galleri på galleriet. hadde vært spenneden å se stæsje ditt. dette er egentlig en oppfordirng til alle på forumet her. lag et galleri så vi får se hva du har!

Hm, ja. Har lagt til noen bilder nå. Var ikke klar over galleriet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, finfin gitar! Det hørtes ut som et godt kjøp til 10,000!

Sebramikker er jo hot som en varm sommerdag i grimstadskjærgården. Se bare på Slash, han er kulere enn alle her tilsammen og spiller med sebramikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, finfin gitar! Det hørtes ut som et godt kjøp til 10,000!

Sebramikker er jo hot som en varm sommerdag i grimstadskjærgården. Se bare på Slash, han er kulere enn alle her tilsammen og spiller med sebramikker.

Takk, det ser definitivt ut til å være et knallkjøp så langt. Og zebramikker er jo kult nok det, altså. Vi får se. Får kanskje leke seg litt med http://www.nymphusa.com/kisekae/lp624/base.asp

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinfet gitar.:)

Likte faded-versjonen best av les paulene de hadde på tre45.

Alle gitarene der er jo polert til døde omtrent :blink:

Takk til alle komplimenter ;-) (Dere andre også.)

Ja, det er faktisk en del som foretrekker faded-versjonen, noen vil til og med si at de har litt åpnere klang enn de lakkerte, men det tror jeg er marginalt. De vanlige standardene er vel lakkert med nitro, og det skal ikke hemme lyden noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet lyd i begge;)

Heldigvis har gibson forstått det fender ikke har.

De har forstått at folk vil ha slitt lakk og sånt, ikke gitarer som har vært borti alt fra pussemaskin til øks!

Men nå tenker jeg på flertallet, er vel noen som liker halvknuste gitarer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.