Web Analytics
Jump to content

Line 6 PODxt Live

Spathi
 Share

Recommended Posts

Kjøpte meg en PODxt Live fra USA og skulle til å prøve den i går, men så at jeg hadde et lite problem med tilførsel til denne greia i og med at jeg fikk med et US støpsel. Da var det ut på Clas Ohlson for å kjøpe en omformer fra 230v til 120v, også kobla jeg den rett inn der.

Men problemet er at jeg ikke får lyd ut av forsterkeren. Har lest i bruksanvisningen og gjort alt som står der.

Slik ligger det ann:

Jeg har en 30W Jiwestone forsterker, og fra den har jeg en kabel fra "Effect - Return" fra baksiden og inn i "Left/Mono Output" på PODen. Fra PODen har jeg en kabel som går fra "INPUT"(denne er stilt inn på "NORM", ikke "PAD") og inn i gitaren. Alle brytere er switcha til "ON", og alle volumbrytere er på(ja, også den bak på PODen).

På punkt 7 i "Quick Start Guiden" står det at jeg må velge "Output Mode/System" for å fortelle den hva jeg kobler meg til.

Her har jeg prøvd på alle de forskjellige:

Studio Direct

Combo Front

Combo Pwramp

Stack Front

Stack Pwramp

Bose PS-1

Får ikke lyd noen steder. Noen som vet hva problemet kan være?

Her er forresten et klipp dere sikkert vil like. Det er en taiwansk gitarist(JerryC) som har laget en rocka versjon av Johan Pachelbel's "Canon". Et klassisk stykke fra 1600tallet. Den nye versjonen er ganske stilig.

Hvis dere vil ha Backtracket og GP tabs til den så er det bare å si ifra.

Edit: PS. Han som spiller i den videoen er ikke JerryC. Det er en kar ved navn Funtwo, og er en av mange som har covra den. Funtwo er min favoritt.

Edited by Spathi

Hvis jeg forstår rett så trenger jeg 3 kabler?

En fra Gitar til Input på forsterker. En fra Effect Send til Input på POD. Og en fra Output(POD), og inn i Return på forsterker.

(Ja, jeg er grønn)

Har faktisk prøvd alle mulige kombinasjoner nå, og ja volumet er på. Skjønner at det kan være veldig vanskelig for dere å prøve å hjelpe meg som ikke har så sykt peiling, men takk.

Skal gi dere svaret på problemet mitt når jeg har løst det.