Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

XT Live


Anbefalte innlegg

Fikk en XT Live i posten fra USA i dag, den har ekstern strømforsyning og spørsmålet er: må jeg kjøpe en Line 6 strømforsyning til 400,- på marios.no, eller går det å bruke en Godlyke Powerall?

XT'en tar 9v AC, og Powerallen er vel DC.. men så står det på Powerall-bruksanvisningen at den grønne forlengeren i settet er ment til: "Line 6 Modelers and similar digital devices" Blir litt forvirra, er det f.eks POD XT Live som blir ment som "modeler" her?

Jeg er blank på alt som gjelder strøm, funker det med Powerall her tror dere, eller blir PODen svidd? :huh:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XT'en tar 9v AC, og Powerallen er vel DC.. men så står det på Powerall-bruksanvisningen at den grønne forlengeren i settet er ment til: "Line 6 Modelers and similar digital devices" Blir litt forvirra, er det f.eks POD XT Live som blir ment som "modeler" her?

Jeg er blank på alt som gjelder strøm, funker det med Powerall her tror dere, eller blir PODen svidd? :huh:;)

De Line6 produktene som menes med det er nok de blå, røde og grønne pedalene (modulasjon, filter og delay-effekt). Hvis line6'en krever AC, så burde du gi den AC.

Du kan fint kjøpe et annet adapter til den, men pass på at adapteret kan levere strømmen Pod'en krever da, hvis ikke svir du fort adapteret. Jeg husker ikke i farten hva en Pod XT Live krever, lurer på om det er 1,5 eller 2 ampere.

Edit: Skjekka line6.com og den krever 2 ampere

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

XT'en tar 9v AC, og Powerallen er vel DC.. men så står det på Powerall-bruksanvisningen at den grønne forlengeren i settet er ment til: "Line 6 Modelers and similar digital devices" Blir litt forvirra, er det f.eks POD XT Live som blir ment som "modeler" her?

De Line6 produktene som menes med det er nok de blå, røde og grønne pedalene (modulasjon, filter og delay-effekt).

...som bruker 9v AC.

Eg meina at det funka fett, viss Powerall gir nok strøm. (amper)

Endret av eXplorer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...som bruker 9v AC.

Eg meina at det funka fett, viss Powerall gir nok strøm. (amper)

4-knapps boksene til Line6 støtter både AC og 12v DC.

Pod XT Live støtter kun AC.

Kanskje en ide å være sikker når du gir råd som potensielt kan ødelegge utstyr? :huh:

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.