Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker'n er her!


Anbefalte innlegg

I dag ankom altså Vox'en, og det var en mektig god opplevelse; Absolutt veldig vintage :D

Normal Channel

Fra første tone kjenner man at dette er en vintage amp, med mange av lydene til kjente gitarister. Med gain-kontrollen lavt kommer det klare og rene clean-lyder ut, spesielt bra blir det med brilliance-switchen (booster diskanten). Skrur man den opp til litt over kl. 12, får man tendenser til krispe clean-crunch-lyder (alt etter hvor hardt du spiller). Her brillierer forsterkeren, hvor cleane/crunchy lyder du får er avhengig av hvor hardt du pick'er og volumkontrollen på gitaren. Videre skrur vi knotten opp imot maks og får en herlig, distorted tone, som minner om tidlig hard-rock-band (tenk Led Zeppelin).

Top Boost Channel

Denne kanalen har flere knotter; altså det er rom for mer variasjon. Denne kanalen har mange av trekkene fra normal-channelen; igjen veldig vintage, men med mer gain. EQ'en gir rom for mer variasjon og funker veldig bra. Det blir mindre mid's til mer bass og treble du legger til.

Muligheten for å linke kanalene er også her, og gir en fet lead-tone.

Reverb

Et høydepunkt, fungerer utmerket og passer perfekt til lydene i amp'en. Ikke stort mer å si...

Tremolo

Også en veldig bra utført effekt, langt fra så "hakkete" som moderne tremoloer. Det virker kanskje som jeg skryter alt ved denne amp'en opp i skyene, men det fortjener den. /h(

Oppsummering

Det denne amp'en gjør, gjør den perfekt. Absolutt ingenting for moderne hard-rock/metal, men som noen sa; man kjøper ikke en AC30 for å spille metal ;) Master volume kontrollen er absolutt viktig, amp'en spiller HØYT.

Alt i alt gir jeg den 11/10 :D

Endret av Floydian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :)

Sitter på jobb nå, og har akkuratt fått min nye Vox Ac30 Cc2. Den ligger pent pakket inn i esken sin, og jeg får ikke åpne den før 18. i kveld (Når jeg slutter.. Kan ikke tulle og årne med den her inne).. Er ganske vondt. Ventet i evigheter (uke ^_^ ) på den, og nå har jeg den 3 mm fra meg, men likevel så utilgjengelig..

Eneste jeg gruer meg til er volumet på den.. Har fått en mistanke om at den spiller for høyt for rommet mitt, slik at jeg må kjøre den lavt hele tiden..

men men.. Grattis :)

Et spørsmål bare! Hvorfor valgte du cc1 fremfor cc2? Jeg er redd jeg burde tatt cc1, med tanke på at to elementer spiller sterkere enn ett, men samtidig så er stereoeffekten litt artig å ha.. Hva er dine synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de kostet like mye, og med tanke på at de spiller ganske høyt valgte jeg CC1 i stedet for CC2. Likevel er den (heldigvis) utstyrt med mastervolum, så du kan få skikkelige kremlyder på lavt volum også. En annen av grunnene til at jeg valgte CC1 er vekta (!). De er skikkelig tunge!

Jeg kan bare si til deg at du virkelig kan glede deg til i kveld! Jeg også måtte vente i evigheter (ca 1 uke) og da blir det ekstra fantastisk når røra er varme og den første akkorden kommer ut gjennom speakeren (speakerne i ditt tilfelle ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vekta har litt å si selvfølgelig.. Det punktet betydde ikke noe for meg, for ampen vil for det meste stå på rommet mitt, og de gangene jeg skal ut, så kjøres det alltid bil.. Min har også mastervolum (håper jeg ikke har driti meg ut, og at det ikke er det.. :unsure: ), så blir nok fint :) En ting jeg også tenkte på da jeg vurderte cc1 mot cc2 var elementene. Du har jo fått et celestion-element, men jeg har de vanlige vox elementene.. Vet ikke hvor merkbar forskjellene er, men du får nok enda litt mer blå lyd enn meg.. Derfor har jeg også en chorus, en delay og en tubescreamer til rådighet:)

Appropos den første akkodern, har jeg gått å tenkt et par dager nå. Hva skal være "det første" jeg spiller på den nye ampen:P Har vurdert å gaine den opp, og starte rett på Highlander Boogie av Hellecasters, eller skal jeg i stillhet prøveskru en fin clean og kjøre opp Lenny (SRV), som på en måte har vært "sangen min" siden ungdomsskolen :P Haha, litt kiddie og tenke sånn, men gøy da..

Endret av Mikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.