Web Analytics
Jump to content

Forsterker'n er her!


Floydian
 Share

Recommended Posts

I dag ankom altså Vox'en, og det var en mektig god opplevelse; Absolutt veldig vintage :D

Normal Channel

Fra første tone kjenner man at dette er en vintage amp, med mange av lydene til kjente gitarister. Med gain-kontrollen lavt kommer det klare og rene clean-lyder ut, spesielt bra blir det med brilliance-switchen (booster diskanten). Skrur man den opp til litt over kl. 12, får man tendenser til krispe clean-crunch-lyder (alt etter hvor hardt du spiller). Her brillierer forsterkeren, hvor cleane/crunchy lyder du får er avhengig av hvor hardt du pick'er og volumkontrollen på gitaren. Videre skrur vi knotten opp imot maks og får en herlig, distorted tone, som minner om tidlig hard-rock-band (tenk Led Zeppelin).

Top Boost Channel

Denne kanalen har flere knotter; altså det er rom for mer variasjon. Denne kanalen har mange av trekkene fra normal-channelen; igjen veldig vintage, men med mer gain. EQ'en gir rom for mer variasjon og funker veldig bra. Det blir mindre mid's til mer bass og treble du legger til.

Muligheten for å linke kanalene er også her, og gir en fet lead-tone.

Reverb

Et høydepunkt, fungerer utmerket og passer perfekt til lydene i amp'en. Ikke stort mer å si...

Tremolo

Også en veldig bra utført effekt, langt fra så "hakkete" som moderne tremoloer. Det virker kanskje som jeg skryter alt ved denne amp'en opp i skyene, men det fortjener den. /h(

Oppsummering

Det denne amp'en gjør, gjør den perfekt. Absolutt ingenting for moderne hard-rock/metal, men som noen sa; man kjøper ikke en AC30 for å spille metal ;) Master volume kontrollen er absolutt viktig, amp'en spiller HØYT.

Alt i alt gir jeg den 11/10 :D

Edited by Floydian
Link to comment
Share on other sites

Grattis :)

Sitter på jobb nå, og har akkuratt fått min nye Vox Ac30 Cc2. Den ligger pent pakket inn i esken sin, og jeg får ikke åpne den før 18. i kveld (Når jeg slutter.. Kan ikke tulle og årne med den her inne).. Er ganske vondt. Ventet i evigheter (uke ^_^ ) på den, og nå har jeg den 3 mm fra meg, men likevel så utilgjengelig..

Eneste jeg gruer meg til er volumet på den.. Har fått en mistanke om at den spiller for høyt for rommet mitt, slik at jeg må kjøre den lavt hele tiden..

men men.. Grattis :)

Et spørsmål bare! Hvorfor valgte du cc1 fremfor cc2? Jeg er redd jeg burde tatt cc1, med tanke på at to elementer spiller sterkere enn ett, men samtidig så er stereoeffekten litt artig å ha.. Hva er dine synspunkter?

Link to comment
Share on other sites

Vel, de kostet like mye, og med tanke på at de spiller ganske høyt valgte jeg CC1 i stedet for CC2. Likevel er den (heldigvis) utstyrt med mastervolum, så du kan få skikkelige kremlyder på lavt volum også. En annen av grunnene til at jeg valgte CC1 er vekta (!). De er skikkelig tunge!

Jeg kan bare si til deg at du virkelig kan glede deg til i kveld! Jeg også måtte vente i evigheter (ca 1 uke) og da blir det ekstra fantastisk når røra er varme og den første akkorden kommer ut gjennom speakeren (speakerne i ditt tilfelle ;) ).

Link to comment
Share on other sites

ja, vekta har litt å si selvfølgelig.. Det punktet betydde ikke noe for meg, for ampen vil for det meste stå på rommet mitt, og de gangene jeg skal ut, så kjøres det alltid bil.. Min har også mastervolum (håper jeg ikke har driti meg ut, og at det ikke er det.. :unsure: ), så blir nok fint :) En ting jeg også tenkte på da jeg vurderte cc1 mot cc2 var elementene. Du har jo fått et celestion-element, men jeg har de vanlige vox elementene.. Vet ikke hvor merkbar forskjellene er, men du får nok enda litt mer blå lyd enn meg.. Derfor har jeg også en chorus, en delay og en tubescreamer til rådighet:)

Appropos den første akkodern, har jeg gått å tenkt et par dager nå. Hva skal være "det første" jeg spiller på den nye ampen:P Har vurdert å gaine den opp, og starte rett på Highlander Boogie av Hellecasters, eller skal jeg i stillhet prøveskru en fin clean og kjøre opp Lenny (SRV), som på en måte har vært "sangen min" siden ungdomsskolen :P Haha, litt kiddie og tenke sånn, men gøy da..

Edited by Mikke
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Hør med Roy Bang,( rbguitars) https://www.facebook.com/rbguitars2/  
    • Har ikke oppgradert elektronikken, her er alt originalt. Husker det er fullsize pots inni der, men ikke så rent lite rotete satt sammen. Mer som et kråkereir i forhold til Gibson`en du deler bilde av. Kan ta et bilde senere og poste, så har du fasiten. Burde sikkert gjort noe, for det er et eller annet funky med måten volum/tonekontroller fungerer sammen. Bare ikke kommet så langt, de siste par dagene har den gamle DBZ`en fått tafsefingrene på seg. Kjøpt i i 2010 hos Powerguitar i Kristiansund. Kinaversjon, men mye å like. Grover tunere, ekte rosewood, en anstendig lønnetopp, perfekt kuttet oversaden (men sikkert plast?), jumbobånd, fullsize pots, coilsplit osv. Pickuper som er til å leve med. Tyngre enn den nevnte HB`en som har masse weight relief. Lav action uten buzzing, noe som er utrolig siden jeg finner fler bånd som er uenige med de andre....blir vel å tape den ned og planslipe i morgen Ville ikke vært redd for å kjøpe HB som et eksperiment, for halsene er som regel veldig bra men trenger ofte båndjobb for å bli skikkelig gode. Geniale moddeplattformer, men for min del er det mest for å få litt "feel" med ulike gitartyper uten å bruke 10-20K for hver en. Og ikke minst øve meg på diverse ting som involverer verktøy.  Har siktet meg inn på 1-2 litt mer "premium" gitarer som skal i samlingen etterhvert  
    • Interessant lesning.Jeg er nysjerrig på Harley Benton og kvaliteten på disse.Ikke at jeg har tenkt å kjøpe en selv,hehe,jeg har vel de gitarene jeg skal ha og er fornøyd med det.Men jeg har skrudd på en del billiggitarer oppigjennom tidene,og har vel dannet meg et bilde av hvordan det ser ut under den skinnende overflaten.Vet ikke om du tok noe bilde av elektronikken før du oppgraderte,men det hadde vært interressant å se hvordan det ser ut. Her er forøvrig et bilde av elektronikken på en Gibson:
    • Ser ut som det er kun i USA du kan få tak i dette.
    • Var redd den SC550-II ` en måtte kasseres etter å ha konstantert at halsen hadde en svak s-form når den ble forsøkt justert rett, men til min store overraskelse ble den veldig bra. Oversadelen var bare slengt nedi hakket uten å renske opp først, deretter hadde de kutta slottene. Tok den av, rensket og satte den i på ny. Da ble den marginalt lavere og et hakk under det jeg ville turt å file selv, men det fungerer helt perfekt. Og da kan det ikke bli bedre Båndene var så ujevne at gitaren ikke var spillbar uten ekstremt mye relief og kjempehøy action. Et bånd var mye høyere enn de andre til tross for at det tilsynelatende var forsøkt slipt allerede. Halsen ble ikke helt rett, som nevnt, ved å justere trussroden, så jeg satset på å kompensere med sliping av båndene. Her var det heldigvis masse å a av, og de er til og med rustfri. Holdt pusten etter at strengene var på, og kunne konstantere at den hadde fått ørlite relief av lasten strengene påførte. Action var svært lav, men - tadaa- ingen choking, unormal buzzing eller noe som helst. Det var ikke nødvendig å justere trussroden tilbake, halsen kom rett i stilling når strengene var spent opp. Justerte broa slik at action ved 1. streng havnet et sted mellom 1,25 og 1,5 og ca 1,75+ ved 6. Fungerte med lavere og, så jeg er veldig fornøyd med denne båndjobben - spesielt med et litt skremmende utgangspunkt. Tittet under pickup`ene og her hadde de på typisk Harley Benton-vis bomma med en skru slik at den stod nede i selve utsparingen. Får vel lime på en beta og bore et skikkelig hull. Ellers så pickupene forseggjorte ut med skikkelig strekkavlastning på kabel og 4 ledere til hver. Så her kan man sette opp coilsplitting om ønskelig. Alle hulrom er skjermet, og pot`ene er fullsize. Lønnetoppen ser ut til å være fullsize, men det er nok en veneer på toppen der igjen selv om den merkelig nok har en slående 3d-effekt. Gitaren låter bra akustisk og jeg høres sikkert dust ut når jeg påstår at disse Tesla-pickup`ene låter grisebra. Utrolig at denne gjengen klarer å selge en sånn haug med det som egentlig er kremdeler til den prisen - men det er dessverre ikke en ferdig gitar uten mye jobb når det er satt sammen på en sånn måte. Spesielt med tanke på at dette var erstatningen for et totalt vrak som ikke kunne reddes og gikk i retur. Vi vet jo at de får det til rett som det er - T-stylen jeg nevner over var nær perfekt i så måte (gitt bort til en ung musikkstudent som måtte flykte fra hjemlandet for et par måneder siden) og en TE40 Redblast (Filtertronsak)  hadde strøken hals og alle bånd sånn de skulle være. Nå må jeg bare få skaffet med en original Strat til samlingen. Og noe kult med floyd som den Solar`en nevnt over. Og få solgt den Big Muff Pi`en. Vi skjønner alle hvor dette bærer, ikke sant?          
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.