Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremol-no installert :)


hucker

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg en tremol-no i posten. Og gjett om jeg er happy med den :) For små 500 kroner har RGen min blitt mer fleksibel, og attpåtil fått bedre lyd når stolen er låst.

Tremol-no er en liten arm som monteres i tremolo-rommet bak på gitaren, og som har låseskruer som kan låse Floyd Rosen helt fast, eller bare låse den så den bare kan "dive". Eller den kan være helt uvirksom når man skal bruke tremoloen fullt ut.

Monteringen var enkel, selv om man måtte fikle litt for å få perfekt tuning igjen etterpå (tok fem minutt å finjustere).

Og resultatet, når låst, er en gitar med mer sustain, og mer bite. Bonusen er at pinchharmonics kommer bedre ut.

Jepp, i dag er man fornøyd ;)

For mer info: http://www.tremol-no.com (Dette er IKKE reklame, bare en fornøyd kunde ;)).

(Jupp, dette innlegget er på et annet forum også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy! Jeg har også montert min, før deg! Bare litt tregere til å skrive poster... :)

Er bare å underskrive på alt som blir sagt her. Veldig kjekk og real enhet, merker ikke at den er der når den ikke er i bruk, men den er veldig positivt tilstedet når den er i bruk.

Gode lovord og alt som er! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at denne tråden skal bli noen salgstråd. De to andre solgte jeg for 500,-, og den siste går for det samme. Kan helt sikkert skaffe flere om ønskelig. Tar ikke all verdens tid heller. :)

Mer om salg kan vi kanskje like greit ta på PM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen intonering trengtes?

Ingen grunn til at det trengs hvis du justerer stolen tilbake til der hvor den var før (som du skal i følge instruksjonene). Da er jo lengden på strengene fortsatt den samme.

Kan ellers nevne at de har den på GMF.se også, men der koster den SEK695, så det vil vel fortsatt lønne seg å kjøpe fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. Stilig! Misunner dere begge.

Tremol-No skal jeg før eller siden ha på stratten min (må bare vente på pengene). De har den på allparts.com. Ironisk nok så kommer jeg til å bestille den sammen med en ny whammybar. :)

Stratten kommer til å få et nytt liv. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.