Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

effektbrett/koffort/whatever


Anbefalte innlegg

OK, takk. Vet du om en wah-wah kan få plass oppi kofferten? Eller blir den for lang?

Leste nå på samme siden at den kunne få plass til "even wahs" :)

Du får skjekke Wah-pedalens mål mot BOSS sin egen PW-10. Tipper nok at du kanskje får plass til en Dunlop eller en VOX eller en med samme dimmen som dem, men å stappe en Morley eller en Silver Machine er nok ikke det smarteste siden at basen på de pedalene tar ganske så stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skjekke Wah-pedalens mål mot BOSS sin egen PW-10. Tipper nok at du kanskje får plass til en Dunlop eller en VOX eller en med samme dimmen som dem, men å stappe en Morley eller en Silver Machine er nok ikke det smarteste siden at basen på de pedalene tar ganske så stor plass.

Fant ut at V847 var 25 cm lang og PW-10 var 27 cm lang :D Da ser det jo ut som VOX'en passer inn da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får skjekke Wah-pedalens mål mot BOSS sin egen PW-10. Tipper nok at du kanskje får plass til en Dunlop eller en VOX eller en med samme dimmen som dem, men å stappe en Morley eller en Silver Machine er nok ikke det smarteste siden at basen på de pedalene tar ganske så stor plass.

Fant ut at V847 var 25 cm lang og PW-10 var 27 cm lang :D Da ser det jo ut som VOX'en passer inn da...

Jeg har en Boss BCB-60 koffert, og den fungerer aldeles utmerket. Boss-pedalene passer jo selvfølgelig inn, likeså gjør TS-9'en, utfordringen kom når jeg skulle sette inn Fulltone-wah'en. Lengden passer bra, det er bare å skru av beslaget helt til høyre på lista, noe som er meninga. Problemet var tykkelsen/høyden. Jeg måtte skjære bort skumgummien i lokket for å få trykt det på plass. Det bør sjekkes ut på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha... Skal gjøre litt research fremover.

Men har alltid lurt på om det har noe å si hvilken rekkefølge forskjellige effekter er i en krets. Slik som at hvis du vil ha delay på vrengpedalen nedenfor funker ikke det så bra? Eller om det blir dumt å ha wahen aller først... Spiller dette ingen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten at jeg har noen erfaring med dette, har jeg vel mer eller mindre fått med meg at det er et A4-oppsett (dog husker jeg ikke det utenat pr. dags dato), men at det også har mye med smak og behag å gjøre, som f.eks at noen liker å ha vreng FØR wah, andre etter. Så om du har tid til det ville jeg nok bare prøvd meg frem med forskjellige løsninger, men kanskje med utgangspunkt i A4-oppsettet, eller noe sånt? tror dette oppsettet sto i effektguiden (prioritert topic)

ellers takker jeg for alle tips folk har kommet med :) jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre, da strømforsyning og materialer til å lage seg et eget effektbrett fort koster like mye som en BCB-60, men jeg får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå for BCB-60. Ser så mye mer ryddig ut og den strømforsyninga er jo kjempegrei.

Fikk med meg A4 oppsettet ;)

Strømforsyninga er kjempegrei! Hvis det skal være noe å sette fingeren på må det være strømledningen som er veldig tynn og har lett for å snurre seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.