Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

effektbrett/koffort/whatever


Anbefalte innlegg

Tjenare!

Jeg driver nå å sommerjobber for å få meg bassgitar med stuff, dvs effektpedaler. Har mer eller mindre bestemt meg for hva jeg vil ha av effektpedaler, og valget har falt på en Ibanez SB7 (synth-bass) og diverse Behringer og Boss (compressor, eq, ench./limit., og tuner). Problemet jeg har nå er å få alle disse putta inni en og samme enhet, og kunne kjøre dem med kun en strømkabel (dvs å kunne koble alt sammen til hverandre inni en koffort, og bare ha én strømledning ut, samt tilkobling til pedalene).

Er det noen som har noen lure tips om hvordan jeg kan gjøre dette for en så billig som mulig penge? Jeg så litt på en Boss BCB-60-koffert, men det ødelegger jo litt at Behringer skal ha DC9V-adapter, mens Boss og Ibanez skal ha AC9V.

Så.. idéer, anyone? alle tips mottas med takk :)

-Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke så mye til Behringer sine effektpedaler, men det er rart hvis de ikke kan bruke en vanlig 9V adapter som brukes på BOSS og Ibanez. Jeg bruker mange forskjellige effekter selv (bokser/pedaler av forskjellig fabrikant) og den eneste pedalen som ikke funker på vanlig 9V er Danelectro Cool Cat-en min som bruker en 18V sak, noe som og var grunnen for at jeg kjøpte akkurat den pedalen. Det problemet skal bli løst med en MXR DC-Brick for strømforsyning. Selve effektbrettet jeg bruker har jeg "snekret" selv av respatex våtromsplater. Men hvis du trenger en enkel løsning på effektbrett-problemet så kjøp en korfort på fretex og borrelåstape på biltema og vips har du et effektbrett som lett lar seg transportere og som samtidig lar deg frakte effektboksene fra A til B i samme enhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss går på 9vDC.

Eg kjøpte ein koffert på clas ohlson, av typen "serviceveske".

Så byta eg ut hengslene med "delbare hengsler", fra clas ohlson.

Så saga eg ut ein finérplate som passa ned i loket, og dekka ho med eit slikt teppe ein har på bilstereo.

Eg ordna slik at eg festa plata på skrå i loket, og har straumen under.

Blei kjempeflott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. du har boss selv, eller?

jeg har hørt rykter om at alle sammen går på det samme jeg óg (behringer, boss og ibanez), men jeg bare la merke til at den kofferten fra boss med integrert strømforsyning hadde et AC-adapter, samt at det i spesifikasjonene til en bosspedal jeg så på sto AC9V. Det samme gjorde det i spesifikasjonene til Ibanez'en.

Men om det stemmer at boss går på 9V DC-supply så er det jo ikke noe pes, da er det jo bare å skaffe seg en BCB-60, så slipper jeg jobbe så fælt med det xD

Det jeg kom frem til var lettest ble uansett å bare kjøpe en BCB-60 og bare bytte ut poweret om det skulle være nødvendig, men ser jo ut til at jeg slipper det nå :)

Ellers takk for tipsene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. du har boss selv, eller?

jeg har hørt rykter om at alle sammen går på det samme jeg óg (behringer, boss og ibanez), men jeg bare la merke til at den kofferten fra boss med integrert strømforsyning hadde et AC-adapter, samt at det i spesifikasjonene til en bosspedal jeg så på sto AC9V. Det samme gjorde det i spesifikasjonene til Ibanez'en.

Men om det stemmer at boss går på 9V DC-supply så er det jo ikke noe pes, da er det jo bare å skaffe seg en BCB-60, så slipper jeg jobbe så fælt med det xD

Det jeg kom frem til var lettest ble uansett å bare kjøpe en BCB-60 og bare bytte ut poweret om det skulle være nødvendig, men ser jo ut til at jeg slipper det nå :)

Ellers takk for tipsene :D

BOSS sitt pedalbrett er jo kanskje i det dyreste laget da. 1400.- +/- sist jeg skjekket og korfort fra Clas Ohlson er billigere og mer fleksibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på samme saken. Men det vil bli noe heimesnekra isåfall. Synes ideèn din eXplorer hørtes dritgod ut... Men hvor kan jeg finne en adapter som går ut til f.eks seks-syv ledninger? Slik som den som følger med BCB-60.

Forresten, har du et bilde av kofferten din eXplorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk her for strømforsyninger:

http://www.godlyd.no/default.asp?page=153

Godlyke Power-all er en billig løsning, Pedal Power 2+ / Flatliner er proffe strømforsyninger men i en helt annen prisklasse.

Var nylig en BCB-60 til 650,- på MusikkWeb, men den er borte nå ser det ut som. Har en slik selv til noen gamle pedaler jeg ikke har i rack'en, og den er helt ok som en basic alt-i-ett løsning. Men man kan få både fetere kofferter, strømforsyninger, pedalbrett, kabler, interface og det som er. Det følger forøvrig ingen gate-cred med på kjøpet av BCB-60. :)

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk her for strømforsyninger:

http://www.godlyd.no/default.asp?page=153

Godlyke Power-all er en billig løsning, Pedal Power 2+ / Flatliner er proffe strømforsyninger men i en helt annen prisklasse.

Var nylig en BCB-60 til 650,- på MusikkWeb, men den er borte nå ser det ut som. Har en slik selv til noen gamle pedaler jeg ikke har i rack'en, og den er helt ok som en basic alt-i-ett løsning. Men man kan få både fetere kofferter, strømforsyninger, pedalbrett, kabler, interface og det som er. Det følger forøvrig ingen gate-cred med på kjøpet av BCB-60. :)

Lars

En har og Dunlop MXR DC-brick som forsyner både 9 og 18 V. Men den koster 2000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får lurt 18v ut av PP2+ og Flatliner og med spesialkabler.

Skulle jeg kjøpt en ny skikkelig strømforsyning selv så hadde valget falt på Flatliner uten tvil. Super kvalitet, det du trenger av innstillinger pluss en 9v AC utgang. Eneste ulempen er at den er litt stor. En god nummer to er PP2+, den har kun DC og ikke AC men er mer kompakt. Begge disse ligger rundt 2000,-

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjenare!

Jeg driver nå å sommerjobber for å få meg bassgitar med stuff, dvs effektpedaler. Har mer eller mindre bestemt meg for hva jeg vil ha av effektpedaler, og valget har falt på en Ibanez SB7 (synth-bass) og diverse Behringer og Boss (compressor, eq, ench./limit., og tuner). Problemet jeg har nå er å få alle disse putta inni en og samme enhet, og kunne kjøre dem med kun en strømkabel (dvs å kunne koble alt sammen til hverandre inni en koffort, og bare ha én strømledning ut, samt tilkobling til pedalene).

Er det noen som har noen lure tips om hvordan jeg kan gjøre dette for en så billig som mulig penge? Jeg så litt på en Boss BCB-60-koffert, men det ødelegger jo litt at Behringer skal ha DC9V-adapter, mens Boss og Ibanez skal ha AC9V.

Så.. idéer, anyone? alle tips mottas med takk :)

-Kim

Men et lite tips, gå heller for en annen tuner enn Behringer-modellen. BOSS TU-2 eller Guyatone sine er et mye bedre valg. Når en skal gå for en tuner så bør en spytte i litt kvalitet ellers så ender en opp med en sur gitar litt for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo utrolig dyrt med en adapter til syv effekter da! 720 kr. Steike... Lurer på om jeg bare får kjøpe meg BCB-60 en gang da. Skal til England om ikke så lenge til og det er ikke fullt så dyrt der. Men hvordan er lengden på den? Får man plass til en VOX V847 wah-wah i kofferten eller blir den for lang?

EDIT:

The BOSS BCB-60 Pedal Board is a convenient way to set up and transport all your compact effects. The unique padded interior can be customized to fit a range of gear from BOSS compact and Twin Pedals to effects from other manufacturers. A convenient AC adaptor supplies power for up to seven devices.

Hentet fra BOSS sin egen nettside (http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=127). Kan noen som VET det bekrefte at det er snakk om DC adapter og ikke AC?

Endret av Vaidude
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.