Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal


Sindrex

Anbefalte innlegg

Jeg må bare slutte meg til koret som synes det er litt pussig at verken Mesa eller Engl var hissige nok, men jeg kan jo forsøke meg med å anbefale at du prøver en Peavey 5150. Den komprimerer ganske hardt når du drar på litt gain og du får den tette vrengen man ofte hører på "pop-black metall" plater.

Får du tak i en slik brukt får du forsterker og kabinett (anbefaler å bruke 5150 kabinettet med Sheffield elementer til den slags) for langt under 15000kr.

Endret av Ulvo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en Gibson Les Paul. Blir muligens til at jeg går for en brukt Krank eller Mesa topp + cab. Mesa komboen jeg hadde var single rectifier, så det blir ikke det. Kanskje dual eller triple. Ser også at folk spør hvilken musikk jeg liker gitar sounden til. Dimmu Borgir, bruker ENGL nå(titdligere mesa). Liker lyden deres, men også flere band som Metallica, Dream Theater, m.m.

Kom med flere tips!

Endret av Sindrex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du er innen på sporet litt med tanken på Krank med et 4x12" kabinett. Comboer er ikke helt for metal må jeg si. Iallfall ikke blackmetal. Gitaren er og et punkt å jobbe med. Gå for en med humbuckere. Gjør ikke noe om det er Les Paul, Ibanez RG (som Satyricon bruker), Telecaster eller Jackson (som er det Dimmu Borgir bruker). Vanligvis så skyr jeg slike humbuckere så pesten, men i ditt tilfelle tror jeg det kan være svaret, EMG aktive pickupere. Orginale Gibson pickupere på Les Paul er ikke humbuckerene for Black metal. De er for slappe i responsen for det. Finn deg noen hissige pickuper og en stack så dukker nok vrengen opp. Og viktig, la comboene være for de av oss som liker mer blues og rock. Du kan og åpne tanken på å spytte innen noen kroner for to equalisere. En foran forsterkeren og en i effektsløyfen, som er ofte oppsett som brukes for å få lyden tett nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si, som metallgitarist, at jeg ikke er enig i at en Combo ikke gjør jobben!

Min KranK har like stort bunndrag som et Mesa stack, og live mikker man opp.

Lettere og få med seg er det og.

Jeg synes 4*12 har en innestengt hul lyd, meg liker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si, som metallgitarist, at jeg ikke er enig i at en Combo ikke gjør jobben!

Min KranK har like stort bunndrag som et Mesa stack, og live mikker man opp.

Lettere og få med seg er det og.

Jeg synes 4*12 har en innestengt hul lyd, meg liker ikke.

At du ikke liker en 4x12" kasse er jo smak og behag. Men da vil jeg tro du ikke har prøvd noe som traff deg der det skulle. Combo gjør nok også jobben, men skal man vrenge opp litt så gjør en topp og et kabinett jobben mye mye bedre. At din Krank har et like stor bunndrag som et Mesa stack har jeg mine tvil om. Et Krank stack har jo ikke like mye bunndrag engang. (refererer til Revolution, da jeg ikke har prøvd Krankenstein)

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.