Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal


Sindrex

Anbefalte innlegg

Hei!!

Bare folk med peiling kan svare her.. Visst noen anbefaler en Randall 50 watts transistor kombo kutter jeg meg opp med en kniv.

Finnest det hvirkelig ikke en rør kombo til under 15000 kroner som har skikkelig higain lyd og funker til metall? Har hatt både mesa og engl, men funker ikke.. Tips? Trenger ikke være rør, så lenge den spiller høyt nok både til live og øving-volum.

Hell-sing Sindre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

randall 50 watts combo gjør susen!

men for å prøve å bringe litt saklighet; hvilken type lyd er du ute etter? hvilket utstyr pakker du i ampen? hva mener du når du spør etter en røramp, men sier det ikke trenger å være røramp? ;)

både engl og mesa funker til metall, så det er opplagt at du er litt mer kresen på akkurat hva du er ute etter. kanskje hjelper det med en vrengpedal til å pushe ampen litt..?

litt mer konkret skulle det vel være mulig å få tak i f.eks denne: http://webhotel.enkelweb.no/gemusikk/shop/...p&prodno=170378 under 15 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen..

Vil helst bruke vrengen som er paa ampen. Det vil si at jeg ikk har noe mellom gitaren og forsterken. Ikke wahwah eller noe. Vet ikke hvordan jeg skal forklare lydbildet jeg oensker, men kan nemne jeg spiller i et melodisk black metal band og da trenger jeg mye vreng.

Det jeg mente med roramp, men ikke noedvendgivis roramp, er at jeg har lyst paa randall 50 watts kombo. Neida, men visst noen har et superdupert forslag som banker alt av roramper, funker nok det.

Endret av Sindrex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?? Hvis verken Engl eller Mesa er bra nok?

Har du en 50-talls telecaster til gitar eller?? :P

Hva med en Randall Dimebag Darrell signatur, men en gainmodda Boss metalzone i front? :P

Endret av AC_DC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må forberede deg på å punge ut masse høvdinger hvis du skal ha en mega amp som funker til black metal som låter fet, men som ikke er mesa eller engl. Tror nok ditt beste kjøp da er et PA-anlegg og en metal zone som du kjører rett inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener både mesa og engl har det du trenger. Som nevnt tidligere lurer jeg også på hva slags gitar og hvilke pickuper du bruker.

Men kombo sier du, hvilke modeller har du testa? Hvorfor ikke topp & kab?

Mesa triple recifier f.eks er vel mer hissig enn Martin Schanke noen gang har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten topp+cab er et must! Du får nok ikke den bassresponsen du vil ha ut av en combo. ER helt sikker på at et ENGL eller Mesa stack MED en gitar med rette pickupper, ville gjort deg fornøyd. Eller Krank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.