Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et kunstverk av en Flying V


larseko

Anbefalte innlegg

http://www.flying-v.ch/fh04splith/2004_his...8_Flying_V.html

Liker den der bedre og bedre jo mer jeg ser på den. Minner jo litt om Dean-sakene med det Futura/moderne-hodet, men synes det blir litt mer funky med asymmetrien.

Ses også her:

http://www.youtube.com/watch?v=Yg7QzzzR9gI

Dessverre er den ikke å skaffe nå, det var bare et engangsrun i 2004 av en gitar som egentlig ikke kom lenger enn til tegnebordet/prototyping back in teh days.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til ein ubrukeleg pris som kun pengesterke gitarsamlarar kan bla opp

Ja, en ganske latterlig pris, i grunn. Det hadde kostet 10-12.000 å få laget en eksakt kopi hos østeuropeiske/russiske gitarmakere, og sikkert ikke mer enn 30.000 selv her i landet (et lite gjett). Kan ikke skjønne helt hva de har brukt så veldig mye arbeid på der. Ingen bindinger eller fiksfakserier av noe slag.

Må forresten si at det er en liten skandale i seg selv at Gibson ikke lager noen V'er i korina (limba) nå om dagen, evt. med unntak av Epiphone-saken. Korina i naturlig finish er lekkert, og lyden skal være bra, selv om jeg i og for seg ikke har prøvd noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry min inkompetanse på flying V men

korina (limba) Hva i all verden er det, en plass, et trevirke, en gitar??

Korina er vel et navn Gibson har gitt på limba, som igjen er en spesiell type mahogny, eller i alle fall et eksotisk treslag fra Afrika med en tone som ligner på mahogny. Det skal vel jevnt over også være en god del lettere enn mahogny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson lager vel disse gitarene bare får at mannen i gata skal tro at en Les Paul til 3500-5000$ er mye gitar for pengene :D

Og for at kjøpere av 5000$ gibson gitarer fortsatt har noe å GAS'e etter ;)

BTW, pen gitar, stygg prislapp. Jeg synes synd på folk som samler på diverse gibson custom shop og limited edition gitarer. DET SVIR!

Vintage gibson er selvfølgelig enda værre, men de taper ei heller i verdi.

Endret av Slash Thorød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.