Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforsterker til gitar?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg ny amp, og er ute etter en sound som er en blanding av Brian May og Omar Rodriguez sin, (Queen og The Mars Volta).

Jeg har nemlig hørt at en bra bass-topp git en mye fetere og varmere lyd enn en gitar-topp. Dvs, med litt "knob-tweaking" kan man få gitaren til å høres sinnsykt kul ut. Er jeg helt på jordet nå, eller er jeg inne på noe?

PS, pris skal være på rundt 6-7000 for bare toppen. Helst brukt, blir billigere da:)

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes mange bassforsterkere som er godt egnet for gitar. Onkelen min har en marshall 1986 (50W bass-rør-topp) som han bruker til gitar. Gir i følge han en grovere vreng enn vanlige marshaller (han snakker da om gamle marshaller, ikke jcm eller noe sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Bassman ble laget som bassforsterker, men har blitt solgt i hopetall som gitarforsterker. Stort mer enn det vet ikke jeg. Den koster dog fort vekk godt over 6-7000.

På www.pappysmusic.com (skulle jeg mene) finner du under Brukt en Pre CBS Fender BAssman til 750 dollar, noe som absolut ikke er for ille, tenk deg det, PRE CBS, de er jo skjeldne som faen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bassamp til gitar: Marshall superbass 100W fra 1969. Dette er samma ampen som Jimi Hendrix benyttet.

Forskjellen på bass og gitaramp ligger hovedsakelig i hvor eq'en er lagt, hvilke frekvenser denne ligger i. Men å bruke basskabinett... Det sier seg selv, da får du litt stoneraktig lyd (Kyuss benyttet kun basskabinett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender Bassman ble laget som bassforsterker, men har blitt solgt i hopetall som gitarforsterker. Stort mer enn det vet ikke jeg. Den koster dog fort vekk godt over 6-7000.

huff ja... den koster nok fortvekk 15.000,00 ny hvis det er

den reissued Fender bassman ampen !

det er forøvrig en helt sinnsykt bra lyd i den som gitar amp !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.