Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

musikklinja.vgs


turbo90

Anbefalte innlegg

Noen som veit om man må være en kløpper i notelesning (lese rett fra bladet) for å klare seg bra på Musikklinja?

Sjøl har jeg kunni noter siden ca. 3-4. klasse, men egentlig aldri satt meg inn i det sånn veldig, så jeg kan lese noter, bare ikke i et så altfor raskt tempo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om man må være en kløpper i notelesning (lese rett fra bladet) for å klare seg bra på Musikklinja?

Sjøl har jeg kunni noter siden ca. 3-4. klasse, men egentlig aldri satt meg inn i det sånn veldig, så jeg kan lese noter, bare ikke i et så altfor raskt tempo...

Trenger ikke være kløpper på det. Men å kunne det er et pluss. Jeg kan veldig godt noter.. men det å spille gitar etter noter syns jeg faktisk er litt krøkkete. Man får ofte note lekser av gitarlæreren.. men det er aldri no problem. Hvis du skal inn på MD og kan greit noter skal du klare deg rimelig greit!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey

ja nå kom resultatet om vgs til høsten, jeg søkte på musikklinja og kom som nr 3 på venteliste.

Kan jeg regne å komme inn da??

Eller er det veldig usannsynlig??

Jeg var nummer 2 etter første inntak, og kom ikke inn. Var nummer 1 etter andre inntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mange av de som kommer inn, kommer inn bare på karakterer, og det er ikke sikkert alle kan lese noter og sånn. Jeg kunne det en gang i tiden, da jeg spilte klarinett, men det er nå en glemt kunst. Jeg har dog sikkert lett for å lære det igjen da. Jeg kan litt basic stuff nå da, men det må pugges og øves før jeg f. eks. kan se på noter og forestille meg melodien inne i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være kløpper på det. Men å kunne det er et pluss.

Så man må egentlig ikke kunne det, eller? Kjekt, da!

Kjekt å kunne! Uansett, hvis du ikke kan det.. så lærer du det på skolen!=)

Uuh... Så bra! Skal søke neste år, men ville egentlig ikke søke på musikk når jeg hørte om detta her med noter. Men hvis det er sånn det har seg, så kanskje jeg søker meg dit til neste år... Aah... Nå ble jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mange som utelukker musikklinja pga notene :P Det er vel egentlig ikke noe stress i det heletatt. Man lærer alt man trenger å kunne der. Og en kan ikke la være å velge noe man har lyst til pga en liten del av undervisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.