Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Edwards Explorer....


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Ishibashi skaffer den vel til deg for en rimelig penge. Billigere å kjøpe der enn å gå gjennom de som selger Edwards på eBay.

Den siden skjønte jeg lite av gitt.

--

Ok, jeg ble nyskjerrig på denne gitaren uten fokunnskaper, men blir jo litt klokere her:)

Bare lurer på om de kan matche Jacksonene mine, for hvis ikke blir den fort liggende å støve...

Nå er jo alltid larseko først ute, men jeg drister meg til en kommentar til :blush:

Det kommer veldig ann på hva du mener kjennetegner kvalitet.

For å ta et eksempel man ofte ser:

" det er en drittgitar fordi halsen er vond."

En meningsløs setning. Hvorvidt man liker en hals eller ikke er høyst subjektivt, selv om det selvfølgelig finnes halser som kan komme uheldig ut under produsjon, først og fremst på billiggitarer. En gitar har ikke dårlig kvalitet selv om man ikke liker halsen.

Jeg vet ikke hvilken gitarer du har, men halsen på Edwards Explorer er definitivt annerledes enn på en typisk Jackson. Det kan ta et par timer med tilvenning eller man kan aldri venne seg til den.. Det er og blir inviduelt. Vilje til å venne seg til hjelper selvfølgelig.

Når jeg spiller gitar plukker jeg ikke frem den gitaren med "høyest" kvalitet, jeg tar den jeg har lyst å spille på eller som måtte være stemt slik jeg ønsker. Liker jeg gitaren spiller det ingen rolle om den koster 2000 elller 30000,-.

En billig gitar til 2000,- kan ha dårlig lakk, dårlige stemmeskruer og elendige potter som skraper, men den kan være kul å spille på for det. Selvfølgelig, blir den ustemt hvert 5. minutt og pottene gjør at lyden kommer og går hele tiden blir den ikke noe stas å spille med.

Men angående kvalitet, og siden jeg har førstehåndskunnskap til Edwards Explorer kan jeg si med hånden på hjertet:

-finsih/håndverk: meget meget bra.

-stemmeskruer: Gotoh tror jeg det var, ingen problemer.

-potter: fungerte feilfritt.

-mikker: EMG 81, feilfritt.

-hals: rett hals med lav action, rett fra leverandør.

Jeg spilte den aldri nok til å sjekke halsen for dødpunkter eller noe slikt avansert supernøye testing ;) , men den fungerte utmerket for meg.

Om du liker lyden, halsen eller slikt er opp til deg vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ishibashi skaffer den vel til deg for en rimelig penge. Billigere å kjøpe der enn å gå gjennom de som selger Edwards på eBay.

Den siden skjønte jeg lite av gitt.

--

Ok, jeg ble nyskjerrig på denne gitaren uten fokunnskaper, men blir jo litt klokere her:)

Bare lurer på om de kan matche Jacksonene mine, for hvis ikke blir den fort liggende å støve...

Nå er jo alltid larseko først ute, men jeg drister meg til en kommentar til :blush:

Det kommer veldig ann på hva du mener kjennetegner kvalitet.

For å ta et eksempel man ofte ser:

" det er en drittgitar fordi halsen er vond."

En meningsløs setning. Hvorvidt man liker en hals eller ikke er høyst subjektivt, selv om det selvfølgelig finnes halser som kan komme uheldig ut under produsjon, først og fremst på billiggitarer. En gitar har ikke dårlig kvalitet selv om man ikke liker halsen.

Jeg vet ikke hvilken gitarer du har, men halsen på Edwards Explorer er definitivt annerledes enn på en typisk Jackson. Det kan ta et par timer med tilvenning eller man kan aldri venne seg til den.. Det er og blir inviduelt. Vilje til å venne seg til hjelper selvfølgelig.

Når jeg spiller gitar plukker jeg ikke frem den gitaren med "høyest" kvalitet, jeg tar den jeg har lyst å spille på eller som måtte være stemt slik jeg ønsker. Liker jeg gitaren spiller det ingen rolle om den koster 2000 elller 30000,-.

En billig gitar til 2000,- kan ha dårlig lakk, dårlige stemmeskruer og elendige potter som skraper, men den kan være kul å spille på for det. Selvfølgelig, blir den ustemt hvert 5. minutt og pottene gjør at lyden kommer og går hele tiden blir den ikke noe stas å spille med.

Men angående kvalitet, og siden jeg har førstehåndskunnskap til Edwards Explorer kan jeg si med hånden på hjertet:

-finsih/håndverk: meget meget bra.

-stemmeskruer: Gotoh tror jeg det var, ingen problemer.

-potter: fungerte feilfritt.

-mikker: EMG 81, feilfritt.

-hals: rett hals med lav action, rett fra leverandør.

Jeg spilte den aldri nok til å sjekke halsen for dødpunkter eller noe slikt avansert supernøye testing ;) , men den fungerte utmerket for meg.

Om du liker lyden, halsen eller slikt er opp til deg vil jeg si.

Takk for en interessant svar.

Jeg går alltid etter kvalitet på følgende punkter da jeg kjøper gitarer:

Spillbarhet

Lyd

Kvalitet på deler,poter, stemmeskruer,evt Floyd osv. Viktig atr stemmingen holder, og at poter og lignnde ikke lager ulyder..

Finish

Også i denrekkefølgen vanligvis, hvis ikke finishen slår meg i bakken, og jeg gir gitaren en sjanse pga det.

Jeg lurer på om det kanskje blir så jeg satser på en Edwards etterhvert her, frister iallefall. Får se litt hva pengene strekker til, for er også en del andre ting jeg skal ha. Men de er jo ikke spesielt dyre, så det er nok overkommelig. Liker iallefall den jeg linket til utseendemessig,og med EMG vet man jo hva man får. Så får teste spillbarhet litt videre. Halsen er jeg også spent på, er vant med relativt smale halser på Jackson gitarene, som forsåvit er en KE2 og en Y2KV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en interessant svar.

Jeg går alltid etter kvalitet på følgende punkter da jeg kjøper gitarer:

Spillbarhet

Lyd

Kvalitet på deler,poter, stemmeskruer,evt Floyd osv. Viktig atr stemmingen holder, og at poter og lignnde ikke lager ulyder..

Finish

Også i denrekkefølgen vanligvis, hvis ikke finishen slår meg i bakken, og jeg gir gitaren en sjanse pga det.

Jeg lurer på om det kanskje blir så jeg satser på en Edwards etterhvert her, frister iallefall. Får se litt hva pengene strekker til, for er også en del andre ting jeg skal ha. Men de er jo ikke spesielt dyre, så det er nok overkommelig. Liker iallefall den jeg linket til utseendemessig,og med EMG vet man jo hva man får. Så får teste spillbarhet litt videre. Halsen er jeg også spent på, er vant med relativt smale halser på Jackson gitarene, som forsåvit er en KE2 og en Y2KV.

Strengt tatt har du vel ikke linket til noen gitar her eller..? B)

Spillbarheten er bra, den har nok en noe tykkere hals enn dine 2xJackson, men fremstår ikke som noe LP monster. Uannsett, smakssak.

LYD, jeg er ikke kjempeEMGfan, men stemte den ned en tone og da synes jeg det låt veldig fett. Liit smak og behag igjen dog.

Kvaliteten på delene kan jeg gå god for, det samme med finishen.

Men siden det er de to første punktene som er viktigst for deg (ikke uvanlig det) og du må jo prøve gitaren for å få et inntrykk av akkurat det, så er vi vel egentlig ikke så mye til hjelp lenger :)

Uannsett, noe skvip av en gitar er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt har du vel ikke linket til noen gitar her eller..? B)

Spillbarheten er bra, den har nok en noe tykkere hals enn dine 2xJackson, men fremstår ikke som noe LP monster. Uannsett, smakssak.

LYD, jeg er ikke kjempeEMGfan, men stemte den ned en tone og da synes jeg det låt veldig fett. Liit smak og behag igjen dog.

Kvaliteten på delene kan jeg gå god for, det samme med finishen.

Men siden det er de to første punktene som er viktigst for deg (ikke uvanlig det) og du må jo prøve gitaren for å få et inntrykk av akkurat det, så er vi vel egentlig ikke så mye til hjelp lenger :)

Uannsett, noe skvip av en gitar er det ikke.

Sant som du sier, men det er jo ikke en gitar man kan prøve så lett. Må jo bestilles fra det store utland, så greit med noen innspill er det jo uansett.

Er heller ikke noen EMG fan i utgangspunktet, men har lyst til å teste en gitar med EMG skikkelig og over tid, men siden jeg ikke vil sette EMG på Jacksongitarene, så får jeg heller kjøpe meg en gitar med EMG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse :ninja:

Men du kan jo spørre Posten Norge hvor mye de måtte betale i erstatning etter overdreven hardhendt frakt..

De måtte vel ut med noe sånt som drøyt 50 ganger det jeg betalte for å sende den, det er business det.

Så denne gitaren lever ikke lenger :(

IMG_0362.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse :ninja:

Men du kan jo spørre Posten Norge hvor mye de måtte betale i erstatning etter overdreven hardhendt frakt..

De måtte vel ut med noe sånt som drøyt 50 ganger det jeg betalte for å sende den, det er business det.

Så denne gitaren lever ikke lenger :(

IMG_0362.jpg

Ingen som har den ødelagte da...

Jeg kan jo kjøpe den og fikse den om jeg får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har posten overtatt.

Til meg sa de at den var tilintetgjort, men det tviler jeg vel litt på. Regner med at de sier det for å unngå for mye spekulasjon i reparering/erstatningsum osv i slike tilfeller.

De selger den vel på auksjon for å dekke litt av tapet sitt, evt har de sikkert mange interesserte som følger med. Kan hende de har en liste med folk som er interessert i forskjellig og lar de by på sånt.

ich hvet ikkje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har posten overtatt.

Til meg sa de at den var tilintetgjort, men det tviler jeg vel litt på. Regner med at de sier det for å unngå for mye spekulasjon i reparering/erstatningsum osv i slike tilfeller.

De selger den vel på auksjon for å dekke litt av tapet sitt, evt har de sikkert mange interesserte som følger med. Kan hende de har en liste med folk som er interessert i forskjellig og lar de by på sånt.

ich hvet ikkje

Ok.

Skulle nesten ha ringt å spurt om de ville selge meg den billig som delegitar:) Oslo elleR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har posten overtatt.

Til meg sa de at den var tilintetgjort, men det tviler jeg vel litt på. Regner med at de sier det for å unngå for mye spekulasjon i reparering/erstatningsum osv i slike tilfeller.

De selger den vel på auksjon for å dekke litt av tapet sitt, evt har de sikkert mange interesserte som følger med. Kan hende de har en liste med folk som er interessert i forskjellig og lar de by på sånt.

ich hvet ikkje

Ok.

Skulle nesten ha ringt å spurt om de ville selge meg den billig som delegitar:) Oslo elleR?

Vil egentlig tro at denne gitaren eventuelt er gitt til forsikringsselskapet som Posten bruker? Eller forsikrer Posten seg selv? Burde forøvrig ikke koste mye mer enn et par lapper å få reparert den gitaren. Kanskje mindre, siden det vel bare er å lime. Bør ikke være så mye kluss så lenge halsen er intakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.