Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass-blad


irodo

Anbefalte innlegg

Leser en sjelden gang Bass Player, men ikke særlig ofte lenger. blir for mye reklame og musikkstiler jeg ikke har spesiell interesse for. Tror ikke det finnes noen andre dedikerte magasiner for bassister lenger, men jeg kan jo ta feil.

Det finnes imidlertid et nettbasert "blad" som ikke er så verst:

http://www.bassinside.com/

Det er gratis (ihvertfall foreløbig), og har noen brukbare intervjuer. Klarer ikke helt å fri meg fra at han som gjør intervjuene farger dem veldig, men det er like fullt et brukbart bass-magasin.

EDIT: Ser at det skal gå over til å bli abonnementsbasert... det var dumt. Jeg gidder ikke betale 20 dollar i måneden for å lese det... :) Men dere andre vil kanskje vurdere det?

Ellers leser jeg ofte Downbeat. Det er et utmerket "bransjeblad" for jazz-interesserte, men det handler selvsagt ikke så spesielt mye om bassister...

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Sjekk ut Brady Muckelroy også da, han er yndlings-solobassisten min etter Jaco og Michael Manring.

Jeg har også stor sans for Paul Jackson, selv om han snakker veldig irriterende og nesten bare prater dritt i det intervjuet :D Elsker det han gjorde med Hancock!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Brady Muckelroy også da, han er yndlings-solobassisten min etter Jaco og Michael Manring.

Jeg har også stor sans for Paul Jackson, selv om han snakker veldig irriterende og nesten bare prater dritt i det intervjuet :D Elsker det han gjorde med Hancock!

Jeg har tittet på Mr. Muckelroy, og det var jo svært imponerende! Det er jo noen "sånne" bassister for tiden, som drar bassen inn i landskap der den aldri har vært før. Tøffe greier, selv om sånt tar for mye tid for meg å begynne å pønske på i min høye alder. Jeg for konsentrere meg om å snappe opp litt av melodiøsiteten til Jeff Berlin, heller. :D

Har ikke fått kikket på Paul Jackson enda, men Steve Bailey-videoene syntes jeg var bare sånn passe. Han gjør mye stilig, men sånne "bass-klinikker" på NAMM og tilsvarende blir som oftest litt for spesielle for meg. :)

Men mye bra alt i alt, og gratis, ikke minst! :)

EDIT: Bill Clements!!!! Wow! :)

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.