Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rockeband og ballader


Æljen

Anbefalte innlegg

...men jeg har tilgode å høre en klissete sang fra Angus &Co.

Og derfor består 98.5% av fanskaren deres av menn...

Nå tar du vel litt hardt i syns jeg.

Nei jeg gjør ikke det nei, det ble tatt en slags brukerundersøkelse hvor de fant ut akkurat det jeg sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Altså, jeg ville ikke ha spilt ballader kun for å få jenter til å komme på konserter.

Men selv mener jeg at ballader kan både være positivt og negativ. De fleste band har vel ballader, og jeg synes mange band lager bra ballader. altså, bra ballader = go for it, Dårlig ballader = go home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et rettfram rockeband blir balllader i ordets rette betydning smør på flesk på kokosfett, synes jeg. Men en sang, gjerne dedikert til en kvinne som ristet jorden en heftig natt, som er litt nede i tempo men likevel klart rocka (kanskje med litt mindre vreng på gitaren ellerno) - gjerne med en småpervo, brunstig vokal - kan bli blodharry men samtidig fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på "18 and life" med Skid Row, jeg tolker det som en ballade. Relativt heavy, og lite kliss... ;)

Ballader er helt greit det, bare det ikke blir for klissete.

Rolige vers, med litt vreng i refrenget og en melodisk, men flashy gitarsolo.

Hør på alle balladene fra 80-tallet og få inspirasjon.

Endret av Lynch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men jeg har tilgode å høre en klissete sang fra Angus &Co.

Og derfor består 98.5% av fanskaren deres av menn...

Nå tar du vel litt hardt i syns jeg.

Når jeg så kiss i 98 så må jeg si at jeg måtte le litt da disse blodspyttende rockerne dempa lyset og peter criss klatra fram på scenen, satte seg på en krakk og sang beth.

Syns ikke det passer i det hele tatt. Det er greit med ballader men ikke fra "slemme" punkrockere.

uansett er de verdens beste band:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller i ett rettfram rockeband, rockebluespunk a'la ramones, acdc, backstreet girls og mötley. Har en liten diskusjon angående ballader.

Trommisen vil gjerne at vi spiller noen ballader mens jeg syns det bare er tull da vi er ett rockeband.

Hans argument er at med noen ballader så vil det komme jenter på konsertene, jeg mener de vil komme uansett.

Noen som har noen innspill her?

Fordi rockeband og metalband er de eneste som klarer å lage interessante ballader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.