Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mandolin og Ukulele


shakudu

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Begge musikkforhandlerne i Stavanger og Sagevik på Kvadrat seger Ukuleler. :)

Har meget lyst på en selv.. :lol:

Alle instrumentene du nevner er flotte instrumenter, som låter kult. De skulle også være nokså enkle å få kjøpt seg i en musikkbutikk.

Veldig mange nettbutikker selger i alle fall disse instrumentene. f.eks. www.tabs.no, www.intersalg.no.

Om du av en eller annen grunn ikke finner fram i menyene i disse nettbutikkene, kan du jo også søke etter produktene på siden. Hvis ikke er det vel også en rekke andre nettbutikker og butikker hvor du finner disse instrumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge musikkforhandlerne i Stavanger og Sagevik på Kvadrat seger Ukuleler. :)

Har meget lyst på en selv.. :lol:

Alle instrumentene du nevner er flotte instrumenter, som låter kult. De skulle også være nokså enkle å få kjøpt seg i en musikkbutikk.

Veldig mange nettbutikker selger i alle fall disse instrumentene. f.eks. www.tabs.no, www.intersalg.no.

Om du av en eller annen grunn ikke finner fram i menyene i disse nettbutikkene, kan du jo også søke etter produktene på siden. Hvis ikke er det vel også en rekke andre nettbutikker og butikker hvor du finner disse instrumentene.

Jeg tror du quota feil person :P

Men takk for infoen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

En ukulele bruker noe tid på å "sette seg". Når den har vært brukt litt, holder en ukulele stemmingen omtrent som en vanlig gitar, i hvert fall hivs den har mekanikk med gir. Jeg har begge deler, og den med kun "ukulelestemmeskruer" må stemmes litt oftere, det er sant. mellom hver sang var da veldig ofte..

En "gitarlele" har jeg også. Jeg synes ikke den er like morsom som ukulelene.

Den har mindre sær klang, og er faktisk vondere å spille på, da man må klemme ned 6 strenger på det ganske begrensede området man har til rådighet pga den korte skalaen.

Skal jeg anbefale noe som den "første ukulelen", må det bli en konsertukulele med gir- stemmeskruer. Det er mest brukervennlig, Kåre Sagmyr selger noen som er helt fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.