Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Streng dypere enn B\H


Leonard

Anbefalte innlegg

Selv har jeg ikke noe erfaring med dette, men jeg tror .140 vil være i tynneste laget for en lav F#.

Jeg kjøpte et 7-strengers sett hos Bill Conklin. Der kan du også få kjøpt strenger til F# (.150 Snakeskin eller .165 SIT) og enda en kvart dypere, C# (.195 SIT). Bill er en hyggelig fyr og pleier å være kjapp med å svare på e-post.

Ellers vet jeg at LaBella lager strengene til Yves Carbonne, han stemmer bassen sin en oktav under vanlig E - tror han bruker .175 størrelse.

Tipper du vil behøve å utvide sadelen på bassen din for å stemme F# B E A D...

Gi oss tilbakemelding om hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det låter veldig tøft, ihvertfall på den CDen jeg har: The Low C# theory av Jauqo III-X. Du kan høre lyd-klipp på CDBaby siden.

Han spiller forsåvidt en sub-bass stemt C# F# B E.

Og her må jeg bare skyte inn...

Dersom man skal ned i sub-bass-land, så må man selvsagt gjøre det på en knuckleworks bass. Skip bygger basser som har mensur på 38" (mot "normalt" 34" eller 35"). Han bruker også Q-tuner pickups på de passive bassene, og har fått mye skryt. Bassene låter veldig fint, men ser litt annerledes ut siden de er såpass mye lenger (litt strukket på en måte).

Men skal du ned i sub-land, så er knuckle måten å gjøre det på!

Red3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.