Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stygg støy i Fendern


Per

Anbefalte innlegg

Jeg har en Fender Japan stratocaster, texasgreie(husker ikke akkurat hva den het akkurat nå, kan finne ut senere :P)

Iallefall, når jeg kobler den til forsterke og øker volumet og for på endel distortion, kommer det en forferdelig støy, er umulig å spille inn noe osv. med den støyen, mister faktisk motivasjonen til å spille. (Ja, har testet det på flere forsterkere). Men hjemme har jeg en Peavey 30 watts rørforsterker.

Men når jeg holder fingern på selve "cabelhodet", eller den dingsen man putter inn jacken, (helt fælt å se hvor mye jeg har glemt på den tiden jeg ikke har spilt særlig gitar).

Jaja, når man tar fingern på en av de to, så forsvinner støyen.

Noen som har opplevd lignende, eller aner hva dette skyldes?

-Hilsen en fortvilet Per

Endret av Per
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at det ikke er den vanlige single coil-støyen du snakker om? Det er jo derfor man gjerne bruker humbucker når man kjører på med dist/gain, fordi det er mye støy fra selve pickupen. Blir det bedre hvis du har pickupvelgeren på 2. og 4. posisjon (da blir det samme støyreduksjonen som på en humbucker)?

Hvis det er snakk om noe annet, så kan det kanskje være en ledning som er dårlig jordet. Jeg har også en Japan-strat med Texas Specials, og det blir jo litt støy når man kjører på med vreng. De mikkene har vel også relativt høyt output til singlecoils å være, såvidt jeg vet.

Hm, hvis det er noen forskjell når du tar på selve kabelpluggen, altså den delen av pluggen som er utenfor kontakten, "dekselet", så er det kanskje tegn på at det er noe med kabelen også? Såvidt jeg vet skal vel det hodet være isolert fra pluggen selv (jamfør hvis du har pluggen ute så vil den støye, men hvis du så tar på tuppen, så blir det stilt. Kan det være kortslutning mellom deksel og ledning her?). Går ut fra at du har prøvd med forskjellige kabler også?

Endret av larseko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn VELDIG bråk? Uansett? Og er det på alle pickiper? Sjekk om alt er jorda. Skru av plekterbrettet og sjekk om jack inputten er jorda og om bryteren er jorda. Fikk det problemet sist jeg mekka på straten, da hadde jeg bare glemt å jorde bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en jordingsfeil for min del. Hvis støyen forsvinner når du tar på jackplata men ikke når du tar på strengene er det sansynligvis ikke kabelens feil heller.

Ta den til noen som kan fikse elektronikken i en gitar (med mindre du kan gjøre sånt selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.