Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer et tilbud, trenger hjelp


The Floyd

Anbefalte innlegg

Tilbudet er:

En Gibson Les Paul Studio Smartwood (pris: 12.595 kr)

En Marshall AVT50X forsterker (pris: 4.995)

Reim og kasse

Alt dette til 13.000 kr

Frister veldig, hadde jo i utganspunktet tenkt meg en Epiphone Les Paul som jeg skrev tidligere, men prøvde den og var ikke fornøyd.

13 tusen er mye penger, men det høres fortsatt ut som et veldig bra tilbud synes jeg.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudet er:

En Gibson Les Paul Studio Smartwood (pris: 12.595 kr)

En Marshall AVT50X forsterker (pris: 4.995)

Reim og kasse

Alt dette til 13.000 kr

Frister veldig, hadde jo i utganspunktet tenkt meg en Epiphone Les Paul som jeg skrev tidligere, men prøvde den og var ikke fornøyd.

13 tusen er mye penger, men det høres fortsatt ut som et veldig bra tilbud synes jeg.

Hva synes dere?

For 13k kan du nok sikkert fikse deg en Les Paul studio, og en bedre amp, JCM 800-900 brukt.. Reim koster jo nada, og om du ikke får med kasse kan du jo bruke en billig gigbag inntill videre. Eller du kan vurdere å kjøpe deg en "skikkelig" Les Paul, en Standard til ca 10-12k brukt og vente med forsterkeren til du har råd til en bedre en, for AVT ampene er ikke kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du kjøpe alt sammen, eller kan du få et eget tilbud på gitaren? Gitaren er jo bra den, og i allefall til den prisen ( nå tenker jeg bare hvordan prisen ca. vil være uten ampen, men likevell med et tilbud.)

Men ampen er etter min mening ikke noe særlig. Dette er jo såklart smak og behag (Eller hvordan det nå skrives :huh: ), men om du kunne fått et separat tilbud på gitaren, ville jeg ha kjøpt den, og sett på en annen forsterker.

Reim og kasse fikser man let for en billig penge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et veldig bra tilbud! Liker du forsterkeren så ville jeg slått til.

Les paul studio gitarene er veldig allrighte gitarer for penga, men synes de har for kjip finish. Den smartwood gitaren er nok bra på utseende også så :)

Er litt i mot jsbach her, hvorfor skulle han kjøpe seg en billigere gitar? Hvis vi utelukker bruktkjøp (som jeg allitd pleier å anbefale), så får han temmelig bra gitar for pengene. Jeg har opp i gjennom åra funnet ut at jeg har mer igjen for en bra gitar enn en god forsterker. (Kommer selvfølgelig ann på behovet)

Til tider har jeg hatt mer glede av en Line 6 Guitar Port enn dyre boutique amper.

For å ta en vri, så ville jeg kjøpt en bedre gitar og en bedre forsterker, men tviler på at du vil få et bedre tilbud nytt for 13000.

(Til informasjon så har jeg ingen erfaring med forsterkeren, men jeg antar at det er en jalla marshall avt sak med effekter?)

NB: Jeg må nesten gjøre som jeg alltid gjør; Sjekk ut bruktmarkedet! Du hvis du har litt tolmodighet og undersøker litt nøye, så finner du ofte mye utstyr som er av like bra stand som nye/demonye varer, til omtrendt halv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo ut som et bra tilbud, men det kommer jo an på om du liker gitaren da. Ingen vits å svi av 13.000 på en gitar og amp når du ikke liker gitaren, eller ampen for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det fikk jeg ikke med meg at han skrev.

Hvis du ikke liker gitaren, trenger du absolutt ikke å kjøpe den, selv om det er et godt tilbud.

Det kan jo kommer an på hvordan du ikke liker Epiphonen. Hvis du ikke liker lyden i den, kan jo en gibson være et bedre valg, som du kanskje er fornøyd med. Hvis du ikke likte halsen, vekt, og andre ting som kan avgjøre om du liker å spille på den eller ikke, er Gibson såpass lik Epiphone at det ikke vil være noe å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.