Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye rør over atlanteren


Anbefalte innlegg

Jeg ville puttet IE Yugoslavia som rør 1 og 2, jeg synes de låter knall til clean, mye klarere enn f.eks. Mesa rør.

Kult om du ville postet forskjellene du merker ja, jeg hadde en Studio pre i 3 år, knall amp. Hvilke rør bytter du fra?

Edit: The tubestore er en bra sjappe, jeg har kjøpt fra dem tidligere. Blir nok en del handling der igjen fremover...

Endret av Gnome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har omsider røra kommet. :D

Men det er en liten ting jeg lurer på før jeg putter dem i. Det er jo fast bias i mesan, kan jeg bare putte dem i? Har lest noe om at det er litt forskeller på røra.

Det står 30 påskrevet pakka med kulepenn. Har det noe med det å gjøre kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har omsider røra kommet. :D

Men det er en liten ting jeg lurer på før jeg putter dem i. Det er jo fast bias i mesan, kan jeg bare putte dem i? Har lest noe om at det er litt forskeller på røra.

Det står 30 påskrevet pakka med kulepenn. Har det noe med det å gjøre kanskje.

Ingen av DIY folket som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansene er til stede for at du ikke treffer rett på korrekt bias med disse røra, men Mesa har en tendens til å biase sine forsterkere litt kalde - så mest sannsynlig vil det gå bra.

Sett i røra du. Men hold et øye med de til forsterkeren er varm, og sjekk at de ikke får såkalte "hotspots" i drift - se etter om noe annet enn glødetrådene gløder, rett og slett. Da er det fare på ferde.

Det motsatte som kan skje er at bias blir for kald - i så fall vil lyden sannsynlgivis bli litt kjedelig, og i verste fall få litt forvrengning av den stygge typen (dog, det skal en del til).

Tallet på eska angir sannsynligvis biasstrøm i mA gjennom røret med en gitt referansespenning og bias som selgeren har målt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er røra putta i :D

Må si dette gjorde nytta si ja

De låt varmere. litt dypere på en måte enn de forrige. Det blei en utrolig bånn, slo an en cord og den bare hang

og hang til den døde naturlig ut.

Men syns kanskje det låt litt ullent, tror evt det ligger i preamp og kanskje elimineres ved å skru litt. Tenkte å putte i rubyrøra i preampen igjen bare for å sjekke.

Men sluttrinnet låt upåklagelig og alle røra gløder ca likt. Tror det ene røret i stod i var ødelagt, det gløda ihvertfall en del mer enn de andre

Tonelaben har jeg ikke testa ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.