Web Analytics
Jump to content

Kosegitar!

Stian
 Share

Recommended Posts

Kommer jo helt an på hvor mye peng som skal i det. Garrison, med sine nye fine plast-rammer har jo fått en hel haug av skryt. Larrivée er jo usedvanlig fine gitarer, men priset deretter, ellers testet jeg en Carvin-gitar på riff rett før jul, den lød deiligt, halvpris fra 14 til 7 lapper, den hang der ikke da jeg kom tilbake, det festlige med den, var at den lød så bra, også var ikke kroppen stort større enn en vanlig LP

Da jeg skulle handle så testet jeg seagull takamine tylor og et merke til.. husker ikke navnet.

valget mitt falt på Tylor, fordi den hadde en kraftig varm og rund tone. Den var klart best akkustisk. elektronikken er helt støyfri, og ikke noe dilldal. bare å plugge i kabel.. På de store amerikanske merkene er det ofte uten eq. Spurte om dette ikke var nødvendig da jeg kjøpte den! svaret jeg fikk var at det er jo perfekt lyd i utganspungtet!

Jeg er kjempefornøyd med gitarens lyd og den har et nydelig gripebrett i ebony.. finish er også meget bra.

Jeg tør trygt anbefale Ibanez sine AEF-18 og AEF-10 modellene. De låter mindre spisst enn mange andre gitarer jeg har hørt, det kan jo være ønskelig. Sjekk www.nmdistribusjon.com for mer info/pris etc.