Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Male om gitar


Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde tenkt å male om min Morgan Legend strat i sommer. Kan noen sette opp en liste over ting jeg trenger til det? Jeg hadde tenkt å male den i Cream White farge, vet noen om en maling som er bra til det? Og er det noen som har en tutorial om maling av gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Project Guitar er en veldig bra side om lakkering osv.

Du må først fjerne den gammle lakken. Dette kan gjøres ved å pusse ned(mye arbeid), varme pistol(litt mindre arbeid, men VÆR FORSIKTIG) eller med kjemikalier(går veldig fort, men kan skade treverket)

Så må du grunne treverket. Så kan du begynne å lakkere.

Klar lakken er det veldig mye arbeid med. Du må ha mange strøk på og du må pusse mellom hvert strøk. Lakken skal herdes og poleres.

Du kommer helt sikkert til å møte på mange problemer om dette er første gangen din, men ikke få panikk og brukk Google til hjelp ;)

OG HUSK Å HA GOOOOD TOLMODIGHET!! Dette er ikke gjort på en uke. Derimot flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feila to ganger, er på mitt tredje forsøk, men det er et helvete å stå i denne varmen inne på en bod å spraylakkere. Du MÅ for all del ha no munnbind ellernoe, nesa mi var full av maling etter jeg gjorde det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Hva koster det om du skal få noen som kan dette til å gjøre det? (les: gitarsjapper o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det om du skal få noen som kan dette til å gjøre det? (les: gitarsjapper o.l.)

Vel gitarsjapper gjør som regel ikke sånne jobber. Men gitar makere gjør og det pleier å være litt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster det om du skal få noen som kan dette til å gjøre det? (les: gitarsjapper o.l.)

Et lite tips som kan spare deg for snørr, tårer og mange penger er å kjøpe en billig gitar og prøve på den. Da er det ikke fullt så surt om det skulle gå skeis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt dyrt da gitaren din ikke koster mer enn halvparten av lakkeringjobben.

Kommer da alt ann på hva videre plan med gitaren er vil nå jeg si. Om en kun ønsker en ny farge så kan en like så godt kjøpe en ny gitar, men hvis det er et ledd i en customjobb så vil jeg ikke si at det er så dyrt. Da vil det heller ikke lønne seg å skifte pickupene på en slik gitar da et sett nye pickuper koster like mye eller mer enn gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer da alt ann på hva videre plan med gitaren er vil nå jeg si. Om en kun ønsker en ny farge så kan en like så godt kjøpe en ny gitar, men hvis det er et ledd i en customjobb så vil jeg ikke si at det er så dyrt. Da vil det heller ikke lønne seg å skifte pickupene på en slik gitar da et sett nye pickuper koster like mye eller mer enn gitaren.

Ville vel først brydd meg om lyd og spillbarhet fremfor farge. Vi snakker om en gitar til drøye 1500,- her, regner ikke med at han har planer om å koste masse penger på en slik gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer da alt ann på hva videre plan med gitaren er vil nå jeg si. Om en kun ønsker en ny farge så kan en like så godt kjøpe en ny gitar, men hvis det er et ledd i en customjobb så vil jeg ikke si at det er så dyrt. Da vil det heller ikke lønne seg å skifte pickupene på en slik gitar da et sett nye pickuper koster like mye eller mer enn gitaren.

Ville vel først brydd meg om lyd og spillbarhet fremfor farge. Vi snakker om en gitar til drøye 1500,- her, regner ikke med at han har planer om å koste masse penger på en slik gitar.

Vel selv om en gitar koster kun 1500.- så vil ikke det alltids si at treverket i gitaren trengr å være på fjæramyra. Hvis en da liker å spille på den og føler den ligger godt i hånden så betyr det og litt. Ta eksempelet med Squire som og er en billig gitar. Selv om den er billig er ikke treverket ræva. Har faktisk kjørt min fabrikkoppsatte Squire Standar Fat Tele opp mot en orginal Gibson Les Paul Delux (eldre modell, men fikk ikke vite eksakt årsmodell), og jeg er ikke i tvil om hvilken gitar som låt best. Gibsonen var mye flatere og mer grumsete i lyden enn min Fat Tele, som ikke kostet meg mer enn ca. 2700.- ny rundt juletider. Jeg tør ikke tenke på hvordan blir når jeg får satt Seymour Duncan pickupene som ligger på planen. Vil du da si at siden ikke gitaren min kostet opp mot 10000.- at jeg skulle drite i det og heller svi av 15000.- + for en ny Gibson, som egentlig ikke burde koste mer enn en Epiphone? Så for det om selve gitaren ikke koster flesk og får gutta som svidde av 10 høvdinger på en orginal Gibson sur, så skal det ikke lønne seg å gjøre en customjobb på en 1500.-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.