Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Andy Timmons tabs


Anbefalte innlegg

da er det på tide å gjøre noe med det! Virker som om gitarister unngår å bruke øret sålenge det finnes tab. Jeg var også slik selv. Det var tilslutt det at jeg ikke fant tabs til låtene jeg skulle spille som tvang meg til å trene opp øret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarister spiller jo mye mer uten notasjon enn f.eks. de som spiller Bach. ;) Gitarister spiller kanskje for mye etter tabs, men det er jo ikke alltid nivået/interessen er der i stor nok grad til at man kan/vil plukke ting selv.

Nå vil jeg hastigt påpeke at det er kjekt å kunne plukke ting selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarister spiller jo mye mer uten notasjon enn f.eks. de som spiller Bach. ;) Gitarister spiller kanskje for mye etter tabs, men det er jo ikke alltid nivået/interessen er der i stor nok grad til at man kan/vil plukke ting selv.

Nå vil jeg hastigt påpeke at det er kjekt å kunne plukke ting selv. ;)

Før vi sklir ut helt kan jeg si at jeg kan godt kan tenke meg en diskusjon om dette adskilt fra denne tråden. En klassisk uttøver vil ikke trenge det samme gehøret som en gitarist innen f.eks jazz. Dessuten er noter i seg selv så lett at en godt trent utøver ikke vil bruke tid på selve lesingen. Dette vil aldri skje med gitaristers syn på tabs. De fleste bruker massevis av tid på å lese/lære ting de egentlig ikke klarer å spille. Kanskje man kan si: hvis du ikke kan høre det, så ikke spill det? Innen jazz/pop/rock, hvor improvisasjon står høyt er det viktig og bruke øret. Så hvorfor ikke begynne nå med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.