Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva må til for å bli en god blues gitarist?


karl_nybegynner

Anbefalte innlegg

Men jeg ser jo at dere trangsynte teori horer ikke bryr dere om hvordan omgivelsene, hvordan dagen er/har vært, hvordan du føler kan avgjøre hvordan dere spiller. Greit for meg. Teknikk og teori er viktig, men en ting som er viktigere er å virkelig spille musikken og formidle noe.
'Trangsynte teorihorer'? Lær å respektere folk hvis du vil bli tatt alvorlig.
Synes du må klare å gjøre ting som gary moore... mye feeling, og spesielt kunne holde tonene lenge

Beklager, du greide ikke å forklare det på en forståelig måte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men jeg ser jo at dere trangsynte teori horer ikke bryr dere om hvordan omgivelsene, hvordan dagen er/har vært, hvordan du føler kan avgjøre hvordan dere spiller. Greit for meg. Teknikk og teori er viktig, men en ting som er viktigere er å virkelig spille musikken og formidle noe.

Takk for meg :)

Ooh! Trangsynte teori-horer! Dristig!

Det er ikke noe magisk ved å bli forlatt av sin kjære som får en til plutselig å spille pentatonskalaer. Blues, som all annen musikk, følger visse stilmessige prinsipper, og disse kan læres. Alt annet du har hørt er myter og sentimentalt vrøvl. :)

Hva ditt lille angrep på oss 'skolerte' angår: Det formelig lyser mindreverdighetskompleks av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser jo at dere trangsynte teori horer ikke bryr dere om hvordan omgivelsene, hvordan dagen er/har vært, hvordan du føler kan avgjøre hvordan dere spiller. Greit for meg. Teknikk og teori er viktig, men en ting som er viktigere er å virkelig spille musikken og formidle noe.

Takk for meg :)

Ooh! Trangsynte teori-horer! Dristig!

Det er ikke noe magisk ved å bli forlatt av sin kjære som får en til plutselig å spille pentatonskalaer. Blues, som all annen musikk, følger visse stilmessige prinsipper, og disse kan læres. Alt annet du har hørt er myter og sentimentalt vrøvl. :)

Hva ditt lille angrep på oss 'skolerte' angår: Det formelig lyser mindreverdighetskompleks av deg.

Jeg har kanskje tatt i litt for hardt, men jeg ville bare fortelle det at det faktisk er viktigere å spille med innlevelse og prøve å formidle noe når man spiller. Ikke bare tenke teori osv.

Og jeg angriper ingen 'skolerte', jeg bare forteller at det er altfor mange som tenker for teoretisk når de spiller. Altså, jeg er ikke akkurat 'uskolert' heller da. Begynner på 3. året på musikk linja nå og har planer om å fortsette å studere.

Endret av eXX0n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes Yngwie har en veldig lite ekspressiv måte å spille på. (heller grusomt repetetiv)

hey, Yngwie spiller ialfall mer enn bare en type skala om igjenn :)

I forhold til visse andre...ehm, blues gitarister

vær så snill

han spiller de samme to skalaene om og om igjen.

Han er minor harmoniks hora nomero uno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje tatt i litt for hardt, men jeg ville bare fortelle det at det faktisk er viktigere å spille med innlevelse og prøve å formidle noe når man spiller. Ikke bare tenke teori osv.
Når man kan teori så tenker man ikke på det når man spiller, man kan det. Når du går, tenker du da hele tiden på hvilken fot du går på til enhver tid? Det gjør du ikke, fordi det er noe som skjer automatisk. Samme med å kunne teori, du har alt inne, du tenker bare på å formidle ting på best mulig måte.
vær så snill

han spiller de samme to skalaene om og om igjen.

Han er minor harmoniks hora nomero uno.

Harmonisk moll, frygisk, pentatonisk, etc...

De fleste bluesgitarister er vel mer varierte i gitarspillet? Nå må du skjønne at du ikke har noe å fare med. Du liker ikke Malmsteens gitarspill, greit nok, men å si at han er repetitiv sammenlignet med den gjennomsnittlige bluesgitarist? Nei, den må du lenger ut på landet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det som er poenget! yngwie kan ikke spille blues.

Spilte han blues i det klippet? Nei. Betyr det at han ikke spille blues? Nei. Malmsteen kan hvis han vil.

jeg syntes så tydelig jeg hørte han sa: first we`ll do some blues improvisement... mulig jeg er på vidda, men uansett hvordan du snur og vender på det er han ikke noen blues gitarist.

Endret av johannes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør, jeg sier ikke at du ikke kan synes at yngwie er kongen av blues. (derfor skjønner jeg ikke hvorfor du konstant krangler mot mine meninger) Men jeg, legg merke til at jeg sier jeg, synes ikke at yngwie er god på blues i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør, jeg sier ikke at du ikke kan synes at yngwie er kongen av blues. (derfor skjønner jeg ikke hvorfor du konstant krangler mot mine meninger) Men jeg, legg merke til at jeg sier jeg, synes ikke at yngwie er god på blues i det heletatt.

Er ikke admin, men kan jeg foreslå at dere holder dere til topic? La malmsteen få spille i fred. Hvorvidt han spiller bra blues eller ikke er en smaksak uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.