Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ble "spiral"-kablene av?


AutoMats

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det beste er George L kabler.

Ikke enig der. Kommer aldri til å handle meg en GeorgeL kabel igjen. Orker ikke å kjøpe 15m med kabel for å få en 3 meter lang kabel jeg bruke etter å kappet av den til de møkkapluggene som selges med kablene funker. Går heller for Evidence-kabler istedet.

Når det gjelder den gamle gode spiralkabelen så er den egentlig ikke så veldig praktisk som en kanskje skulle tro. Den er som oftest kortere enn sin rette fetter og har en stygg tendens til å gå ut av spiral etter en tids bruk. Om en spiller i et band der en kjører gammel retrostil så passer den fin inn. Gir skikkelig vintage feel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GeorgeL kabler er helt supre for oss som vil lodde minst mulig. Bra lyd, og selv med mine 10 tommeltotter så er det svært sjelden jeg kløner til og ikke får skikkelig kontakt. Ypperlige til kabling av rack og pedalbrett, men bruker dem ikke mellom gitar /pedalbrett / rack / amp.

Skulle gjerne hatt Evidence hele veien jeg, men ikke f... om jeg gidder å lodde så mange kabler. Lyric HG varianten er litt i stiveste laget synes jeg.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å kjøpe 15m med kabel for å få en 3 meter lang kabel jeg bruke etter å kappet av den til de møkkapluggene som selges med kablene funker.
Kan vel ha noe med at du ikke gjorde det riktig. Jeg selger George L, og bruker dem selv, og har aldri fått en eneste klage på lyd eller noe annet. Finner heller ingen feil selv. Når jeg selger kablene så kutter jeg de ned til riktig lengde selv, og skrur fast pluggen. Hvis du har problemer så får du det heller gjort av en fagmann, f.eks. der du kjøpte kablene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kabelen jeg lodda sammen ja.

Hvis det er marked for det går det sikkert an å mekke sammen noen :P

Neida, det går fint an å lage en selv. Finner du en brukt telefon og en loddebolt, trenger du bare et par løse jack'er som koster rundt tre tiere hver.

Jeg veit ikke hvordan lydtapet er i forhold til de beste kabelene, men det er ikke så viktig for meg.

Kan tenke meg at den kabelen egentlig låter like "bra" som om du hadde tatt å lodda på jackplugger på en hunde dritt.

Jeg er ikke SÅ glad i vintage looken så jeg foretrekker rette kabler. Og jeg som har så mange kabler i pedalkofferten min kunne aldri ha hatt en spiral kabel fordi det går ikke ann å kveile de uten å ødelegge de eller stresse ræva av seg for å få den opp. Og den setter seg bare fast til andre kabler. Og de låter egentlig dritt. Er vel en grunn til at Jimi ofte boosta diskanten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at den kabelen egentlig låter like "bra" som om du hadde tatt å lodda på jackplugger på en hunde dritt.

Jeg er ikke SÅ glad i vintage looken så jeg foretrekker rette kabler. Og jeg som har så mange kabler i pedalkofferten min kunne aldri ha hatt en spiral kabel fordi det går ikke ann å kveile de uten å ødelegge de eller stresse ræva av seg for å få den opp. Og den setter seg bare fast til andre kabler. Og de låter egentlig dritt. Er vel en grunn til at Jimi ofte boosta diskanten ;)

Jimi boosta diskanten?? Hva betyr det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke kabelen være av god kvalitet?

Det er bare en ledning som leder signaler, that's all!

Haha, nei? Hvor lenge har du spillt gitar? Jeg trodde det samme som deg, at kablene ikke har noe å si på lyden, MEN DET HAR DE!

Har du prøvd å bruke en høyttaler kabel som gitar kabel? Veit du hva du får? Støy. MASSE støy. Samme hvis du gjør det omvendte.

Så kablene har veldig mye å si på lyden.

Trommisen vår har noen fete studio høyttalere hjemme som spiller drit bra, men han sa til meg engang at det ikke var høyttalerene som var noe bra, men kablene han brukte. Jeg har fått høre de samme høyttalerene med andre kabler og jeg hørte klart og tydelig forskjellen.

Så konklusjonen er: Kablene har like mye å si på lyden som alt anna i riggen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så konklusjonen er: Kablene har like mye å si på lyden som alt anna i riggen din ;)

Ok ok, jeg gir meg :P

Ettersom min sparsomme "rigg" i dag består av en stykk Roland Micro Cube -> et par øreklokker mesteparten av tida, har jeg likevel ikke mye å tape.

Phoncible - de klippene du nevnte kunne vært interessante å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å kjøpe 15m med kabel for å få en 3 meter lang kabel jeg bruke etter å kappet av den til de møkkapluggene som selges med kablene funker.
Kan vel ha noe med at du ikke gjorde det riktig. Jeg selger George L, og bruker dem selv, og har aldri fått en eneste klage på lyd eller noe annet. Finner heller ingen feil selv. Når jeg selger kablene så kutter jeg de ned til riktig lengde selv, og skrur fast pluggen. Hvis du har problemer så får du det heller gjort av en fagmann, f.eks. der du kjøpte kablene.

Da får du klage på de kablene nå. Jeg har fulgt beskrivelsen på GeorgeL sine egne hjemmesider og de er fremdeles lydløse. Hvis de kablene skal være så enkle som det sies så er det noe som ikke stemmer. GeorgeL har mistet en kunde. Jeg holder meg til Evidence fremover. Selv det mest ræva noname patchkablene jeg har hjemme er det mer lyd i enn GeorgeL. Det kjøpet der var penge rett i dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du klage på de kablene nå. Jeg har fulgt beskrivelsen på GeorgeL sine egne hjemmesider og de er fremdeles lydløse. Hvis de kablene skal være så enkle som det sies så er det noe som ikke stemmer. GeorgeL har mistet en kunde. Jeg holder meg til Evidence fremover. Selv det mest ræva noname patchkablene jeg har hjemme er det mer lyd i enn GeorgeL. Det kjøpet der var penge rett i dass.

Da må det være feilvare. Krev pengene tilbake, det har du krav på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.