Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger dere's råd/syn på saken


Enter

Anbefalte innlegg

Noen som har testa bogner estacy her?Er legacy-modellen til carvin noe i "samme gata" når det gjelder lyd/lydkaraktistikk?Syns legacyen er litt mørkt/rart voica for min del, men har flere "eksempler" på folk som tweaker in godlyd alikevell. Men carvinen har litt dårlig clean imo.

Gnome: Kjører du noe oppsett med marshallen din?Hva slags vrengbokser bruker du sammen med den?Faen får ikke i noe som matcher vox'en altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke NOE på at det er vanskelig å finne amper med både clean og vreng som er bra... jeg tror derimot at det eksisterer en slags myte om at det ikke er mulig, og at de to er motsetninger. At det kan være vanskelig å finne sin "egen" lyd i begge i samme amp er noe annet, men der er det vel bare egen erfaring som kan peke en i rett retning.

Ellers, Gnome lister jo masse kandidater, om enn kostbare noen av de ;)

Endret av hucker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testa bogner estacy her?Er legacy-modellen til carvin noe i "samme gata" når det gjelder lyd/lydkaraktistikk?Syns legacyen er litt mørkt/rart voica for min del, men har flere "eksempler" på folk som tweaker in godlyd alikevell. Men carvinen har litt dårlig clean imo.

Gnome: Kjører du noe oppsett med marshallen din?Hva slags vrengbokser bruker du sammen med den?Faen får ikke i noe som matcher vox'en altså...

1: Hvilken ecstasy-modell snakker du om?

Såvidt jeg har klart å google meg frem til brukte Vai en Classic, som jeg tror er den eneste som kan levere skikkelig high-gain (jeg er ingen Bogner-kjenner så jeg håper Jon Henrik kjimer inn her litt). Legacy'en har jeg ingen kjennskap til what-so-ever. Men jeg har skjønt på gutta med litt peng at Classic'en er en amp man "aldri" selger.

2: Jeg har aldri spilt noe særlig på Marshallen min, den står i skapet og skal forhåpentligvis ut i løpet av høsten, kommer ann på hva Gluke klarer å loke seg frem til. Jeg testet den med en Soldano GTO Supercharger (som jeg byttet tilbake fordi den oscillerte på maks gain). Jeg er enig at alt annet enn max gain kan låte litt grumsete. Men om du bruker en volumknott på gitaren med bright-cap tror jeg ikke det skulle være noe stort problem. På max er den ypperlig til mitt bruk iallefall.

3: Slashaxl, jeg er ingen storfan av alle de ampene der, jeg prøvde bare å understreke at å si "den ampen er den eneste som er bra både på vreng og clean" er fullstendig bak mål.

Selv bruker jeg en Engl Screamer 50 og har funnet ut mer og mer at tonen ligger i fingrene. Jeg får nøyaktig hva jeg vil ha av den ampen, på tross av 3 chainede kanaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3: Slashaxl, jeg er ingen storfan av alle de ampene der, jeg prøvde bare å understreke at å si "den ampen er den eneste som er bra både på vreng og clean" er fullstendig bak mål.

Ja, vet det. Men så modererte jeg meg jo litt i ettertid. Var en liten miss i utgangspunktet, i et øyeblikks overivrighet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testa bogner estacy her?Er legacy-modellen til carvin noe i "samme gata" når det gjelder lyd/lydkaraktistikk?Syns legacyen er litt mørkt/rart voica for min del, men har flere "eksempler" på folk som tweaker in godlyd alikevell. Men carvinen har litt dårlig clean imo.

1: Hvilken ecstasy-modell snakker du om?

Såvidt jeg har klart å google meg frem til brukte Vai en Classic, som jeg tror er den eneste som kan levere skikkelig high-gain (jeg er ingen Bogner-kjenner så jeg håper Jon Henrik kjimer inn her litt). Legacy'en har jeg ingen kjennskap til what-so-ever. Men jeg har skjønt på gutta med litt peng at Classic'en er en amp man "aldri" selger.

Jeg har for øyeblikket en Legacy, og har hatt en Ecstasy 101B. Vai brukte vel såvidt jeg vet en 100A (6L6) i studio, og mot slutten ved flere anledninger en 101B.

Det er ganske vanskelig å sammenligne ampene, men noen fellestrekk har de. Ecstasy 101B på blå kanal kan minne litt om Legacyen. Mye mellomtone, bittelitt saggy bunn. Mens XTCen kan gjøre "alt", har Legacyen et mer begrenset lydspekter. Den er mørkt voicet, og krever litt tid med spakene for å få frem godlyden. Man kan få den til å låte ganske så britisk, men vil nok aldri klare den tighte Mesa Recto vrengen.

Jeg er trøtt, så muligens ble dette litt rotete...men spør så skal jeg forsøkte å svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ontopic,

Enter: Kanskje problemet ditt ligger i høytalerene i voxen? Lenge siden jeg har spillt på en vox, og jeg kjenner ikke ac'ene noe spesiellt godt, men jeg antar at høytalerne ikke er spesiellt egnet til å gjengi highgain lyd, uansett hva du måtte putt i front på ampen.

Hvis du fortsatt er på pedaljakt, så ville jeg sjekket ut Visual Sound sin Route 66 hvis du ikke har gjort det. Låt helt krem på en clean innstillt fender bassman reissue. Veldig marshall-high-gain, men vet ikke hva du definerer som highgain?

Anngående forsterker med både bra clean og vreng lyd:

Det finnes jo selvfølgelig amper med begge deler! Det skal bare litt mer til for at man kan si seg fornøyd, og være så heldig å finne BEGGE lydpreferansene sine i en amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vox'en min er en ac50, altså en topp. I kabinettet har jeg celestion vintage 30 elementer.

Var litt uklar ved den uttalelsen der i starten. Jeg mener clean og vreng som Jeg vil ha.

Skal innom immerslund før g'n'r konserten, får sjekke ut om de har noe som faller i smak der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.