Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger dere's råd/syn på saken


Enter

Anbefalte innlegg

Jeg har en 60-talls vox ac amp. Jeg er på leting etter vrengbokser som er litt high gain, men de boksene jeg har testet har lått for spist/kvast i toppen. Når jeg prøver å tveake til lyden så blir den for mørkt voica og gromsete. Vet dere av noen bokser som kan matche vintageamper bra?Får bra vreng med volum på max og keeley ds-1 som boost, men lydvolumet er litt vel høyt for naboene..........Ikke intrisert i noe loadbox eller powerbrake osv.

Endret av Enter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....joda,men da hadde jeg jo skaffet meg et nytt problem:PFinns ikke mange amper som har dugende clean OG vreng....slik som jeg vil ha.

Hvis du skal ha stack så er vel Diezel de eneste som har greid å få til knall clean lyd i tillegg til knall vrenglyd.

Hvis du skal ha kombo, så er det vel greit å kjøpe seg en amp med god clean, f.eks Vox eller Fender amper av ymse slag, og heller legge noen tusen i en god vrengpedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....joda,men da hadde jeg jo skaffet meg et nytt problem:PFinns ikke mange amper som har dugende clean OG vreng....slik som jeg vil ha.

Hvis du skal ha stack så er vel Diezel de eneste som har greid å få til knall clean lyd i tillegg til knall vrenglyd.

Hvis du skal ha kombo, så er det vel greit å kjøpe seg en amp med god clean, f.eks Vox eller Fender amper av ymse slag, og heller legge noen tusen i en god vrengpedal.

CAA OD-100 har også knall clean og vreng. IMO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha stack så er vel Diezel de eneste som har greid å få til knall clean lyd i tillegg til knall vrenglyd.

Jeg nevner i fleng: Mesa, Engl, Custom Audio Electronics, Bogner, Soldano, Egnater...

CAE OD-100 er en utrolig god amp, den beste clean tonen jeg noensinne har hørt (har kanskje noe med den Landau Tyleren jeg spilte på? :P). Men jeg må si at Engl ikke akkurat skuffer de heller. Soldano og Bogner har knallamper, så å si at Diezel er alene om det er bare teit.

Kommer også helt ann på hvilken smak en har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha stack så er vel Diezel de eneste som har greid å få til knall clean lyd i tillegg til knall vrenglyd.

Jeg nevner i fleng: Mesa, Engl, Custom Audio Electronics, Bogner, Soldano, Egnater...

CAE OD-100 er en utrolig god amp, den beste clean tonen jeg noensinne har hørt (har kanskje noe med den Landau Tyleren jeg spilte på? :P). Men jeg må si at Engl ikke akkurat skuffer de heller. Soldano og Bogner har knallamper, så å si at Diezel er alene om det er bare teit.

Kommer også helt ann på hvilken smak en har.

Da liker vel ikke du god clean som jeg definerer den.

Jeg uttrykte meg vel litt lite nøyaktig, da jeg mener en hi-gain topp, slik som Diezel Herbert er, med mye vreng.

Hi-Gain Mesa topp med god clean, det skal jeg like å høre, for det har jeg til nå ikke opplevd, samme med Engl, som jeg heller ikke synes har noe knall vreng i forhold til f.esk Mesa og Diezel.

Har heller ikke prøvd andre topper som fylle begge kriterier, men det blir vel feil og si at det ikke finnes, da jeg riktignok ikke har prøvd alle amper der ute. Men amp met feit vreng og clean finnes det flere av, bare ikke akkurat det type vreng jeg tenkte på da jeg skrev innlegget :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.