Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass -sider og noen annet............


irodo

Anbefalte innlegg

Først:

Det finnes jo ørten hundre og fjørten bra nett-sider når det kommer til gitar.

Har prøvd å kikket litt rundt på nettet etter ok bass-sider med tips and trix... men har ikke funnet noe bra.

Noen som har noe linker til en bra bass-side?

For det andre:

HVOR LANG TID GÅR DET FØR PEIKE OG LANGEMANN PÅ HØYRHANDA BLIR HERDET PÅ TUPPA.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spill til du må vaske blodet av bassen (treng ikke ta meg så seriøst) :P

Det trenger ikke ta lang tid. Med litt aktiv, rå, spilling hver dag så går det vel ikke mer enn et par uker. Forutsatt at fingrene får gro litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spill til du har blemmer, så vokser det tjukkere hud etterpå. men går fort tilbake til normalen hvis du ikke spiller jevnlig

AMEN!

Jevligt vondt i begynnelsen om du gjør rett, men gud for deiligt det blir når du har fått tykk hud, kjenner jo nesten ikke at strengene går inn i huden.

Noe som jeg har prøvd er når du begynner å få blemmer er å ta på litt tynn plasterteip på fingrene, funker faktisk litt bra.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bruker flytende plaster på fingertuppene.

Når jeg begynte å spille kontrabass, fikk jeg nærmest kjøttsår på fingeretuppene. Men kunne jo ikke ta pause fra øvinga! Tok ikke lang tid før såra grodde, og jeg var herda som pokker.

Moralen er: Spill på! :D

Edit: Dette var faktisk Peri som svarte, ikke Rohde. Vi deler data på jobben, og glemte å logge meg på selv...jaja, denne gangen handlet det hvertfall ikke om at gibson er fender, eller teletubbies;)

Endret av Rohde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.basstabarchive.com der er det noen greie "lessons"

og jeg fikk tykkere hud etter en ukes tid etter jeg fikk bassen (fikk kjempestor blemme på peke figeren som sprakk og det ble et stort sår og klarte nesten ikke og spille :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsa :)

Kjenner att det er noe pågang når det kommer til finger-tuppa :(

Men det er vell ikke tik å unngå.

Er det noen som bruker 3 fingern også?

Etter å ha eid bassen i 5 dager så syns jeg det er drit-kult.

Har den i fanget nesten hele tida, det er så jeg hører mine gitarer jamrer seg i sjalusi der de henger på veggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR LANG TID GÅR DET FØR PEIKE OG LANGEMANN PÅ HØYRHANDA BLIR HERDET PÅ TUPPA....

Kommer helt an på hvor mye du bruker peike og langemann. Det kan være litt sårt med den ytterste huden i begynnelsen, men så fort du får en smidig og god overgang blir alt så mye bedre.

Hva nettsider angår er det mer tabu å snakke om bassen sin enn gitaren sin. Tror det er der det ligger. Selv om vi er i det 21 århundre kan det fortsatt være litt pinlig og legge ut om de helt private tingene.

Ps. snakker vi om samme type basser? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bruker 3 fingern også?

Jeg spiller med fire fingerene (ikke lillefingeren, den er useless) :P, Det kan vær veldig greit for å få flyt på spillingen når du må spille på flere, eller alle strengene, innen ett riff. Money er en veldig fin sang å øv til.

Men, ellers, det går mest i ring- og langfingeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bør/skal man som ultra-fersk bassist øve på?

Jeg syns selv att jeg har litt kontroll på 1 og 2 finger,men det suger sikkert ræv visst en pro hadde hørt det :P

Holde takta er vell viktig når man spiller bass ;)

Ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hold takten er nok temmelig essensielt når det kommer til musikk :P

Først burde du få kontroll over høyre hånden. Det er der mye av rytmen ligger. Øv med en finger, når du blir lei så prøver du med to.

Bass er rytme. Som trommer, med toner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.