Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarister som spiller bass


Leonard

Anbefalte innlegg

Er bass undervurdert?

Nei.

Det er jo utvilsomt temmelig lett å spille bass i forhold til hva som kreves i en del genre. Man ser jo til stadighet mislykkede gitarister som klarer seg fint på bass.

Bass er lett å starte, men vanskelig å mestre...

Desuten er gitar og bass forskjellige, så det vil jo bare si at personen passer mer til en Bass gitar enn til en 6strenger... Er jo ikke alle gitarister som klarer bass heller.

Jeg har hørt noen metalband uten bass, la meg bare si det sånn, man føler virkelig at det er noe som mangler.(til og med før jeg fikk vite at det ikke var bass)

Jeg ble veldig overrasket da jeg så Theatre of Tragedy live, og plutselig inså at de ikke hadde bassist... Men det var fortsatt bass gitar følelse... vet ikke om det er synthisten eller om det var playback...

Jeg spiller både gitar og bass, og skal begynne med flere instrumenter når jeg får mer penger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er litt fett med sanger som "the lemon song" av Led Zep

der hvor bassen ligger som en litten solo under alt det andre

så vis du hører etter så kan du høre noe av det spenstigste bassen jeg

har hørt i "mainstream" rock i værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg ser det så egener bass seg best til å spille overganger, ikke soloer. Samme med trommer, trommer soloer blir, for min del, nokså kjedelig. Bass og trommer er mer overgangs instrumenter. De skal legge opp tonen og rytmen til neste riff\del av sangen ;)

Vel og merk så er jeg ikke imot, eller hater, bass soloer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett Billy Sheenan-bass-soloen som etter hvert blir en duell med Paul Gilbert på gitar? Den bør dere se! Fantastisk bass-spilling! :)

Jepp, den er knallbra. Var den som fikk meg til å utvikle min egen spilling mot litt utradisjonelle områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.