Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarister som spiller bass


Leonard

Anbefalte innlegg

Lurte på en liten ting. Er det mange gitarister her som spiller bass?

Har fått det opp for meg at det er mange gitarister som ender opp med å spille bass i band fordi det er for mange gitarister.

Det virker som det er sånn bassisten blir til:p Gitarister som ikke får spill gitar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

B)B)B)B)B)B)B) jeg er ikke noe god på bass selv... kan spille fort, men da må jeg ha plekter,,, og jeg mener de som spiller fort på bass med plekter ikke er bassister... skal man spille bass må man spille med fingra(H) B)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off-T: Jeg tro jeg har funnet ut hva (H) betyr. (H)emma.

On-T:

Har en bass selv, og synes det er morsomt å spille. Når vi kjeder oss på øvinger bytter vi litt på instrumenter, så da får jeg prøvd meg litt. Har vært bassist/vokalist i et band, men det snakker vi ikke så høyt om.

Det er nok noen gitarister som slår seg over på bass, men jeg vil heller si at det er fordi de finner bass morsommere enn det at de er dårligere. Hvis det var slik at bassister var dårlige gitarister, så hadde Johnny Cash spilt bass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har flytta meg mer og mer over på bass det siste året ja. begynte litt på folkehøgskole, litt mer på musikkvitenskap, og nå er det bare bass i band. trur det passer meg bedre, på mange måter, pluss at man blir utrolig mye mer ettertrakta som bassist.

det jeg har merka best er hvor utrolig mye mer som ligger i det instrumentet enn hva jeg trodde når jeg begynte, både teknisk og kreativt. det siste året har jeg øvd mer bass enn gitar, men nå har jeg nesten inntrykket av meg selv som en dårlige bassist enn jeg hadde når jeg begynte aktivt, pga jeg har skjønt hvor mye som ligger i instrumentet.

speller for øvrig med plekter i ett band, og fingra i et annet. hvert til sitt bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.